Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2005 - 10:12 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

fra ntfs til fat 32

en win2000 proff der kører ntfs kan den konverteres tilbage til alm fat32 ?
Avatar billede robotten Praktikant
11. marts 2005 - 10:18 #1
Ikke uden at slette indholde tpå sisken:
http://faq.arstechnica.com/link.php?i=1820

Ved ikke, om parttion magic kan, uden at slette indholdet, har aldrig haft brug for at køre tilbage til stenalderen via dette program ;)
Avatar billede robotten Praktikant
11. marts 2005 - 10:20 #2
Rammer tasterne skidt i dag, håber du kan tyde meningen :)
Avatar billede zyklone Nybegynder
11. marts 2005 - 10:24 #3
Nej det er ikke muligt.
Man kan kun gå fra FAT32 til NTFS.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2005 - 10:26 #4
ok

findes der et gratis program der kan kopiere en ntfs over på en anden disk ?

den partionmagic jeg har kan ikke tage ntfs det er ver 3.04
Avatar billede zyklone Nybegynder
11. marts 2005 - 10:28 #5
Kan du ikke uddybe det du ønsker.
Hvad skal være dit slut resultat?
Avatar billede robotten Praktikant
11. marts 2005 - 10:30 #6
Jeg forstår ikke helt dit sidste spm. Du kan evt. tage en anden maskine med en NT system på, sætte din kilde og destinations harddisk i den, og så køre indholdet over via den. Et ntfs system kan jo godt skrive til en FAT32.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2005 - 10:33 #7
jeg har en ekstra maskine der har w2000 men problemet er at den win2000 der er på disken skal over på en større disk uden og skal til og lægge den om
Avatar billede robotten Praktikant
11. marts 2005 - 10:37 #8
Den skal ind på ny, hvis det skal være FAT32.
Om så kommer spørgsmålet så: Hvorfor dog køre fat32 i et NT system?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2005 - 10:38 #9
det var kun hvis jeg kunne køre tilbage til fat32 så havde jeg programmet til og kopiere disken

den skal selvfølgelig køre ntfs
Avatar billede robotten Praktikant
11. marts 2005 - 10:44 #10
Så er jeg med. Men så må du finde et program, der kan ghoste dit ntfs system. Søg på det her på E, ved at der har været spurgt om netop dette med ghost mange gange før.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2005 - 10:46 #11
jeg har norton ghost 2003 kan den bruges ?
Avatar billede robotten Praktikant
11. marts 2005 - 10:48 #12
Har ikke arbejdet med dette program, men jeg tvivler ikke på, at det er et af de bedre programmer til dette formål.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2005 - 10:49 #13
dvs det virker ikke
Avatar billede robotten Praktikant
11. marts 2005 - 10:51 #14
Jo, netop.
Avatar billede robotten Praktikant
11. marts 2005 - 11:04 #15
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2005 - 11:16 #16
husk svar
Avatar billede robotten Praktikant
11. marts 2005 - 11:17 #17
Så gerne
Avatar billede zyklone Nybegynder
11. marts 2005 - 11:28 #18
Du kan ikke bruge Ghost hvis det image du har lavet, ikke kommer tilbage på den nøjagtigt samme disk. det er derfor det er en klient version. Hvis du ønsker at kopiere til andre diske skal du bruge Ghost server.

Det som du har brug for et et disk klonings værktøj som kan kopiere alt incl. dit operativ systen over på en ny disk.
Du kan eventuelt prøve dette produkt: http://www.tucows.com/preview/222353.html

Når du nu har kopieret hele molevitten over på en ny disk, kan du dermed gøre med den gamle disk hvad du vil.
Avatar billede robotten Praktikant
11. marts 2005 - 11:55 #19
Det var jeg ikke klar over. Det lyder underligt, at en ghost ikke kan ligges på en anden hd, da det jo oftest en grundet nedbrud på en disk, at man installerer en ghost på en ny disk. Men sådan skal det jo nok være...
Avatar billede zyklone Nybegynder
11. marts 2005 - 12:23 #20
Problemet ligger i at Ghost checker Harddisk ID og den stopper såfremt at den ser der er ændret i forhold til den disk hvorfra imaget er lavet.
Avatar billede robotten Praktikant
11. marts 2005 - 12:35 #21
Surt, hvis disken brænder sammen, og man tror man kan genskabe sit image på en ny disk. Men så har jeg lært det også.
Avatar billede robotten Praktikant
11. marts 2005 - 12:36 #22
jetdirevt skal så self. bare ignorer mit svar, eftersom jeg ikke havde ret i min påstand om norton Ghost.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. marts 2005 - 12:39 #23
zyklone > Ghost kan sagtens skrive til andre diske end den hvor imaget er taget fra. Jeg er ikke helt klar over hvor du har dette fra, men vi bruger ghost til at klargøre vore 5-600 maskiner her på arbejdet og er da aldrig stødt på en sådan hindring.
Avatar billede gratis Nybegynder
11. marts 2005 - 13:04 #24
er enig med tonnybrandt , bruger det både privat og på arbejde og har ikke haft problemer med det, har for nygeligt lavet et image fra en gammel 10gb disk og smidt på en ny 80gb disk uden problemer :)
Avatar billede zyklone Nybegynder
11. marts 2005 - 13:20 #25
Jamen vi bruger da også Norton Ghost på mit arbejde, men vi bruger Ghost server.
Og den bruger vi til at pushe images ud med. Både når imaget skal bygges og når det skal ud på klenterne.

At man ikke kan tage et eksisterende image fra en Norton Ghost 2003 klient version og lægge det på en anden disk har jeg fra mig selv. Jeg fik svaret i forrige uge da jeg ville opgradere min egen disk og anvende en eksisterende image.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. marts 2005 - 13:41 #26
Ok, vi bruger en ældre version og bruger ikke en ghost-server. Alt foregår fra dos disketter og images er placeret på en server, som vi mapper op til med netværks bootdisketter. Jeg kender ikke ghost server, så muligvis ligger begrænsningen i den.
Avatar billede zyklone Nybegynder
11. marts 2005 - 14:15 #27
I gamle dage (for 4-5 år siden) havde vi noget der hed DriveImage Pro fra PowerQuest. Det kunne tage komplette kopier af diske og sikkert løse jetdirects problem,......men nu har Norton sgu også købt dem. Øv!! (check link http://www.powerquest.com/)

Jeg vil godt nok fastholde at den bedste mulighed er http://www.tucows.com/preview/222353.html som iøvrigt ligner det gode gamle DriveImage.
Avatar billede zyklone Nybegynder
11. marts 2005 - 14:22 #28
Jeg fandt endvidere dette købe program. http://www.sharewarejunkies.com/02zwd11/casper_xp.htm