Avatar billede lumse Nybegynder
30. marts 2005 - 21:42 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

kaskoforsikring - ansvar

Hej eksperter.

Et lille spørgsmål ang. forsikring.

Min bil er trillet ind i en anden bil på en parkeringsplads, da jeg havde glemt at trække håndbremsen.
Der er kommet bule i den anden bil, og en lakskade i min bil.
Jeg har kasko-forsikring og det samme har den anden bil.
Skylden ligger selvfølgelig på min side.

Jeg har hørt, at hvis jeg ikke skal ha' lavet skaden på min bil, er det modpartens ansvarsforsikring der skal dække, som en friskade, og på den måde undgår jeg præmiestigning. Er det alm. praksis.
Jeg hører gerne nogle eksempler, for jeg har hørt både det ene og andet.
Min præmiestigning vil koste mig 8000 kr. så jeg håber I har godt nyt.
På forhånd tak.
Avatar billede rebecca Novice
30. marts 2005 - 22:13 #1
Ansvarsforsikringen dækker kun i tilfælde af skade på anden bil eller personer osv.Ikke på ejerens bil der er det kaskoforsikringen der dækker, jeg har aldrig hørt om det du skriver og tror ikke at det er rigtigt det er din forsikring der skal dække modpartens bil i tilfælde af at du ikke havde haft kasko ville den lovpligtige ansvarsforsikring dække skader som du har forvoldt på modparten.

Mvh.Rebecca
Avatar billede rebecca Novice
30. marts 2005 - 22:17 #2
Ps...Men mig bekendt er det i sidste ende forsikringsselskaberne der sammen vurdere hvem der har skylden for skaden ud fra hvordan uheldet er sket, I dit tilfælde er der jo ikke så meget tvivl om hvem der har skylden så der vil det blive dig og din forsikring der skal betale.
Avatar billede tronic1 Nybegynder
30. marts 2005 - 22:31 #3
Find da for fanden ud at lave det uden om forsikringen... ved dog ikke hvor meget der er smadret, men det kan nok bedre betale sig... få evt den anden til at få lavet et tilbud ved et autoværksted og så giv pengene til en rep... men HUSK at få en kvittering af ham du har påkørt for ikke at få prob med forsikring bagefter... kender een der var udsat for, at de havde givet penge til offeret (og også fået en kvittering) og 1 uge efter kom der brev fra forsikringen... men den gik ikke... hehe
Avatar billede tronic1 Nybegynder
02. april 2005 - 00:15 #4
Kunne du bruge noget af det rebecca eller jeg kom med?? I så fald, hvem havde det svar der var brugbart???
Avatar billede lumse Nybegynder
02. april 2005 - 02:56 #5
Nej, det kunne jeg egentlig ikke, men derfor skal I selvfølgelig ha' jeres point alligevel.
Sagen er som følger:
Hvis modparten er så dum ingen skade at anmelde på din bil, er det egen skade (friskade). Så derfor kan jeg kun sige til fremtidige folk der har samme problem:
Tag det på ulykkesstedet, overbevis dem om at de ikke har set hvem der har forvoldt skaden. De kan derefter anmelde skaden som en friskade (hvis de kan), få den repereret kun for deres selvrisiko, som du selvfølgelig betaler + lidt ekstra for ulejligheden. Det kræver selvfølgelig en go potion tillid, men det er det værd.
I mit tilfælde vil den ældre mand, som ejer bilen køre det helt omkring forsikring, og da han har alle oplysniger (reg.nr.), er der ikke så meget at gøre. Hvis regninen bliver mindre end min totale præmiestigning, betaler jeg selvfølgelig selv. Det sørger forsikringen for.
Surt show, jeg kan kun sige én ting:
HUSK AT TRÆKKE HÅNDBREMSEN ;o)
Avatar billede lumse Nybegynder
02. april 2005 - 03:02 #6
ps: Og slap lige af! Der er gået 2 døgn, det er vel ikke jordens undergang fordi du skal vente lidt på dine point. Der er folk der bruger Eksperten "stille og roligt"
Avatar billede rebecca Novice
03. april 2005 - 19:31 #7
Surt for dig lumse, tak for point
Avatar billede tronic1 Nybegynder
06. april 2005 - 23:32 #8
Tak for point... undskylder for min travlhed... hehe.
Surt når det SKAL igennem forsikringen.
Havde en spasser der bakkede ind i mig sidste onsdag.. men han ramte heldigvis kun lige dækket med hans anhængertræk så der skete ikke mere i den sag... Men nåede ikke engang at tænke på at dytte ad ham... tænkte bare "nu rammer ham min bil" og så kom der kun et lille puf... er lidt noget andet når der kommer 1000 kg dødvægt trillende uden bremse... ikke sjovt...