Avatar billede idle Nybegynder
01. april 2005 - 15:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra andre regneark (i separate filer)

Hej eksperter

Jeg har en større mængde excel-filer (ca. 500) med samme struktur (men mere eller mindre tilfældige filnavne). Jeg vil gerne lave et regneark, hvor visse nøgleinformationer fra de andre ark er repræsenteret.

Er det nemmeste at lave en makro der vha. et FileSearchObject futter igennem samtlige excel-filer og laver kæder til de relevante celler, eller er der en smartere løsning?
Avatar billede tobler Nybegynder
01. april 2005 - 15:10 #1
Du støder på en del begrænsninger, prøv at læse dette: http://office.microsoft.com/en-us/assistance/HP051992911033.aspx
Avatar billede tobler Nybegynder
01. april 2005 - 15:12 #2
De nøgleinformationer du taler om, er det beregninger/tekst eller hyperlinks?
Avatar billede idle Nybegynder
01. april 2005 - 15:15 #3
tekst/tal - ingen beregninger
Avatar billede tobler Nybegynder
01. april 2005 - 15:18 #4
Vil det sige at du i celle A1 vil vise celle A1 fra Ark1 og i A2 celle A1 fra Ark2 og så videre?
Avatar billede idle Nybegynder
02. april 2005 - 11:28 #5
Jeg vil gerne i A1 vise f.eks. celle A1 fra Ark1 i fil1.xls.
I A2 vil jeg så vise celle A1 fra Ark1 i fil2.xls

Håber at det forklarer hvad tanken er...
Avatar billede idle Nybegynder
07. april 2005 - 10:30 #6
lukker