Avatar billede mm100 Nybegynder
10. april 2005 - 15:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

USB Wireless key standard driver til Mac

Hej allesammen,

Nu har jeg investeret i en traadloes hub og en USB key, beggedele er fra TopCom om paa tilbud hos Metro i denne uge... Men men men, jeg bruger mac, og jeg har talt med topcom, og de har ikke en driver til mac os x. Men stivnakket som jeg nu er, s[ mener jeg at der m[ findes en standard driver et eller andet sted der kan fungere med stortset alle USB Wireless kort... Er der nogen der kender en eller endnu bedre har et link???

Det ville jeg s;tte stor pris p[ og endnu flere point.

MVH

M
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. april 2005 - 15:36 #1
For det første tror jeg ikke at du skal regne med et standart driver, det findes end ikke til PC! Og hvis der var hvorfor skulle firmaerne så udvikle hver deres driver.

For det andet er det ulovligt i henhold til ekspertens regler at udlove flere points end 200.

Som en lille Bonus. Du kan kikke på Linksys, deres drivere er under GPL licens, hvilket betyder at du kan downloade source kode og skrive din egen driver.
Avatar billede mm100 Nybegynder
10. april 2005 - 15:49 #2
Hej James

Det var nu ikke fordi jeg ville give mere end 200 point, det tror jeg nu heller ikke at man kan. Jeg kan bare huske fra de analoge modem, at man kunne bruge en robotix driver til langt de fleste modem.
Men jeg har talt topcom, og de mente at der fandtes en d[dan driver...

Jeg ville meget gerne skrive min egen driver, men det tror jeg ikke at er st;rk i... Men hvis der er nogen der er friske saaaa....
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. april 2005 - 16:51 #3
Avatar billede macpcadvice Nybegynder
30. april 2005 - 21:33 #4
Så vidt jeg ved er der meget få wireless USB key, der virker til mac. D-Link har en der hedder DWL-122, men den laves vidst ikke mere, men kan stadig findes på lager rundt omkring.