Avatar billede jinxed Nybegynder
27. oktober 1999 - 11:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows Registry

Jeg sidder og har brug for at kunne tilføje, ændre og fjerne i, samt hente oplysninger fra registeringsdatabasen.

Er der ikke en der kan give et lille eksempel?

Jinxed
Avatar billede jinxed Nybegynder
27. oktober 1999 - 12:16 #1
glem det eksempel, bare .h fil og funktionsnavn?
Avatar billede ghostdk Nybegynder
27. oktober 1999 - 12:55 #2
<winreg.h>

The RegCreateKeyEx function creates the specified key. If the key already exists in the registry, the function opens it.

LONG RegCreateKeyEx(

    HKEY hKey,    // handle of an open key
    LPCTSTR lpSubKey,    // address of subkey name
    DWORD Reserved,    // reserved
    LPTSTR lpClass,    // address of class string
    DWORD dwOptions,    // special options flag
    REGSAM samDesired,    // desired security access
    LPSECURITY_ATTRIBUTES lpSecurityAttributes,    // address of key security structure
    PHKEY phkResult,    // address of buffer for opened handle
    LPDWORD lpdwDisposition     // address of disposition value buffer
  );

The RegOpenKeyEx function opens the specified key.

LONG RegOpenKeyEx(

    HKEY hKey,    // handle of open key
    LPCTSTR lpSubKey,    // address of name of subkey to open
    DWORD ulOptions,    // reserved
    REGSAM samDesired,    // security access mask
    PHKEY phkResult     // address of handle of open key
  );

The RegCloseKey function releases the handle of the specified key.

LONG RegCloseKey(

    HKEY hKey     // handle of key to close
  );

Windows 95: The RegDeleteKey function deletes a key and all its descendents.

Windows NT: The RegDeleteKey function deletes the specified key. This function cannot delete a key that has subkeys.

LONG RegDeleteKey(

    HKEY hKey,    // handle of open key
    LPCTSTR lpSubKey     // address of name of subkey to delete
  );

Håber dette hjælper...

MVH
  Allan
Avatar billede jinxed Nybegynder
27. oktober 1999 - 13:02 #3
Det ser ud som om det gør.

Kigger lige på det i aften.

Indtil vidre tak.

Jinxed ; )
Avatar billede jinxed Nybegynder
28. oktober 1999 - 11:23 #4
hmmm...de driller lidt. Jeg går ikke ud fra du kan lire et eksempel ud??
Avatar billede ghostdk Nybegynder
28. oktober 1999 - 11:25 #5
kun i delphi... det er det jeg bruger mest (ovenstående kommer fra Win32SDK hjælpen, men kan "oversættes" til delphi, stort set uden problemer)
Avatar billede jinxed Nybegynder
28. oktober 1999 - 11:27 #6
oki, her er dine point.

Tak for hjælpen : )