Avatar billede tweak Nybegynder
13. april 2005 - 10:11 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Scroll som virker i Div

Jeg bliver tosset.!!

Jeg syntes jeg har ledt og ledt efter en måde at få en scroll til at kunne fungere i en div, jeg har en nu, men den fungere kun i IE. Nogen som kan hjælpe.? I kan se min scroll her: http://www.digitalife.dk/artikler/lukketid.php
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
13. april 2005 - 10:11 #1
hvorfor er style="overflow: auto;" ikke godt nok ?
Avatar billede tweak Nybegynder
13. april 2005 - 10:16 #2
Det er den ikke fordi jeg selv vil ha lov til at placere den og hvordan den skal se ud.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
13. april 2005 - 10:17 #3
Tag en tur ind på dynamic drive så :)

http://dynamicdrive.com/dynamicindex2/pagescroller.htm
Avatar billede tweak Nybegynder
13. april 2005 - 10:20 #4
alister_crowley,

Virker den også ved at markere et sted i teksten og så scrolle med musen.?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
13. april 2005 - 10:22 #5
nej, det er kun normale scrollers (iframes,frames,normal body) og overflow: auto; (desværre kun i IE, firefox har glemt at der findes et scrollhjul) hvor scrollhjulet kan bruges.
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
13. april 2005 - 10:31 #6
puha, den var straks værre! Det kan være enhver af dine prorporties der benyttes som er IE specifikt.

Kan du ikke finde en der ikke er browser afhængig og benytte den i stedet?
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
13. april 2005 - 10:34 #7
er der ikke også et W3C validerings værktøj, der kan kigge koden igennem for værdier der er browser specifikke. kan ikke lige huske stien.
Avatar billede tweak Nybegynder
13. april 2005 - 10:36 #8
Jeg har ved hjælp af olebole fundet denne her: http://rod.rant-on.net/

Tryk på DHTML/Scripts/Scroller1

Men jeg kan ikke helt hitte ud af koden og hvor den skal sættes ind, hvis jeg sætter det hele ind i MX2004 virker den ikke.?
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
13. april 2005 - 10:37 #9
skyggen2000 , mener ikke der er en validator til javascript, men der bliver jo ikke brugt document.all , og Firefox js console, retunere heller ingen fejl.

Det nemmeste ville klart være at bruge overflow: auto; og style det med CSS.
Lad IE brugerne pines med scrollbars der er svære at se, og lad moz folket selv kunne bestemme deres scrollbar style.
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
13. april 2005 - 10:38 #10
rofl.

tweak, du skal bruge NOTEPAD , ikke at wysiwyg når du sætter 3parts kode ind, specielt korrekt kode.

WYSIWYG laver i 99% af alle tilfælde fejl, specielt ved CSS og Javascript.
Avatar billede tweak Nybegynder
13. april 2005 - 10:59 #11
hyberpreprocessor,

Og det virker stadig ikke i notepad.!
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
13. april 2005 - 11:03 #12
hyber >> yes, prøvede selv lige den fra W3C, og den tjekkede ikke javascript, selvom det ville være niceo.

Enig i hyber om løsningen. Hvis ikke du kan finde en browser kompatibel bør du blot have en almindelig scroller(stylet som nu), og hvad er der egentlig gald i det?
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
13. april 2005 - 11:06 #13
tweak

Hvilken scroller fra rodrant har du præcist brugt ?
Så kan jeg lige prøve at sætte en test side op, uden layout.
Avatar billede tweak Nybegynder
13. april 2005 - 11:09 #14
hyberpreprocessor,

Den som hedder scroller1
Avatar billede tweak Nybegynder
13. april 2005 - 11:11 #15
Måske det bare er mig som er dum.! Men åbner jeg den i notepad og gemmer den uden at ændre på den virker det ikke mere.?
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
13. april 2005 - 11:12 #16
øhh ?

http://rod.rant-on.net/dhtml/scroller1.html

Du har jo slet ikke koden fra den side på din egen side.
Avatar billede tweak Nybegynder
13. april 2005 - 11:14 #17
Nej nu.? :) Så ville jeg jo ikke udlode 200p ;)

Jeg tester den kode fra rodrant og kan ikke få den til at virke ;)
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
13. april 2005 - 11:17 #18
Først om fremmest har points ingen betydning, jeg opdager først hvor mange points der er sat af når jeg får et svar accepteret.

Men prøv at implenmentere koden fra rod.rant på din side, så kan vi jo debugge det bagefter.
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
13. april 2005 - 11:17 #19
Husk at disse her 2, skal med

<script type="text/javascript" src="lib_basic.js"></script>
<script type="text/javascript" src="lib_common.js"></script>

Hvis du ikke har hentet dem, så virker det self ikke :]
Avatar billede tweak Nybegynder
13. april 2005 - 11:19 #20
hyberpreprocessor

Øjeblik, laver lige en test side.
Avatar billede tweak Nybegynder
13. april 2005 - 11:32 #21
hyberpreprocessor,

Der går lige lidt tid, har lige noget jeg skal ;)
Avatar billede tweak Nybegynder
13. april 2005 - 11:45 #22
hyberpreprocessor,

Prøv at se nu, http://www.digitalife.dk/test/

http://www.digitalife.dk/test/scroller1.html virker ikke når jeg har fjernet:

<div id="scrollContainer2">
<div id="scrollContent2" class="clContent">

<div id="scrollUp2"></div>
<div id="scrollDown2"></div>
<div id="scrollTrack2"><div id="scrollBar2"></div></div>

Fra: http://www.digitalife.dk/test/scroller2.html
Avatar billede tweak Nybegynder
13. april 2005 - 13:16 #23
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
13. april 2005 - 13:29 #24
:)

Fordi at der står angivet i JS filen hvilke elementer der skal påvirkes, og javascript skal være perfekt hele vejen for at virke.

Det burde bare være at ændre:

scrollables: 2, // set the number of scrollable scrollContent
til
scrollables: 1, // set the number of scrollable scrollContent
Avatar billede tweak Nybegynder
13. april 2005 - 13:39 #25
Jøsses.!!
Avatar billede tweak Nybegynder
13. april 2005 - 17:50 #26
Kan du også forklare hvorfor jeg ikke kan bruge scrollBar1 og scrollTrack1 når jeg kun bruger 1 scroll.? Jeg kan ikke finde det nogen steder.?
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
13. april 2005 - 19:56 #27
på hvilken side ?

http://www.digitalife.dk/test/lukketid.html er nede.
Avatar billede tweak Nybegynder
13. april 2005 - 19:58 #28
hyberpreprocessor, jeg har lige fundet ud af det. Det var et CSS problem ;-) http://www.digitalife.dk/artikler/lukketid.php

Kaster du ikke lige et svar som tak for din hjælp :)
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
14. april 2005 - 03:18 #29
:)

Okay