Avatar billede ptracy Nybegynder
14. april 2005 - 12:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

W2K DNS - opfører sig underligt. A records bliver væk

Jeg har et underligt problem.

Jeg har et W2k Domaine, som kører med AD integreret DNS på Win2k servere. Det hele har fungeret fint i over 3 år, men når jeg sætter memberservers op som kører Win2003, så registrere de sig fint i DNS, men efter en tid er deres A record bare pist væk...?? Jeg har også nogle CNames til disse servere, og de forsvinder ikke - de er jo operettet manuelt.

DNS opsætning på een af disse servere er som følger:
Fast IP adresse, korrekt subnet maske og korrekt Def GW, 2 forskellige dns servere er specificeret, Wins er også. Automatic Metric er slået til, Append Primary and connection specific dns suffixes er valgt, Append parent suffix of the primary dns suffix er valgt samt register this connections addresses in DNS. DNS suffix for this connection er udfyldt med domaine navn, som er lig med zonen den skal registrere i. Wins er konfigureret, og Netbios er sat til at benytte netbios over tcp/ip
Det er kun Win2003 servere der har problemet.
Er der nogen der har et bud på hvad der kan være gået galt?
Avatar billede ptracy Nybegynder
14. april 2005 - 13:10 #1
Til EXP:
Jeg har lukket spørgsmålet under kategorien DNS, så er det ok at oprette det her ik'?
Ville jo ikke gøre noget ulovligt, da jeg linkede til det originale spørgsmål, blev bare i tvivl om den rigtige kategori, og ville ikke oprette spørgsmålet 2 gange - derfor referencen.
Avatar billede ptracy Nybegynder
14. april 2005 - 15:44 #2
Ok - har løst problemet.
For de der er interesseret:
Scavenging vavr sat til 8! timer på DNS serveren, og da en server der bruger dynamic update refresher sin A record med 24 timers interval...tjaaaa så skal det jo gå galt ;-)