Avatar billede triax Nybegynder
20. april 2005 - 20:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Celeron M eller Celeron D?

Er ved at kigge på billige bærbar. Så er jeg faldet over nogle forskellige.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=120746
og
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126970

Nu er det så, at den ene hedder celeron M 1.3Ghz og den anden Celeron D 2.66Ghz. Hva er forskellen på M og D?
Vil helst købe D'eren, men det kan ikke passe at det er den samme pris for en 1.3 og en 2.66...
Avatar billede huset Praktikant
20. april 2005 - 20:13 #1
M = mobile
D = desktop

Desktop egner sig KUN til stationære computere dem skal du holde dig fra
Avatar billede huset Praktikant
20. april 2005 - 20:14 #2
Kan se på prisen at du søger en BILLIG bærbar.

Går fint an til office/surf osv, men forvent ikke noget udover dette af de maskiner.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. april 2005 - 20:15 #3
M modellen bruger mindre strøm, og at det er en 1,3 betyder ikke den atbejder som en 1,3. En M 1,3GHz svarer i ydelse nogenlunde til 2,0 - 2,2 GHZ.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. april 2005 - 20:16 #4
M modeller har som regel længere batteri levetid. Længe mellem hver optankning.
Avatar billede huset Praktikant
20. april 2005 - 20:17 #5
Nok nærmere 2 end 2.2GHz :D

Normalt er det også kun med Pentium M kan laver dette regnestykke.

Det er mere real GHz når vi snakker Celeron M. Men fandens svært at få en ordenlig defination af :(
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. april 2005 - 20:19 #6
Ja, er det ikke noget med en faktor 1,5 ?
Avatar billede huset Praktikant
20. april 2005 - 20:21 #7
Yep, men har snakket frem og tilbage med Intel på tlf, og intet er konkret.

Jeg har en del viden indenfor området, men forstår fandme godt folk er forvirret over dette.

Derfor er min hjemmside snart klar om dette område :D

Holder for i dag, men skal nok vende tilbage i morgen. Er det ikke løst for dig, skal jeg nok gøre det færdig

Fortsat god aften

//Freehelp
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. april 2005 - 20:22 #8
Det må du undskylde, jeg kikkede slet ikke i linkene, men tog udgangspunkt i M og D.
Avatar billede huset Praktikant
21. april 2005 - 17:47 #9
Løste vi problemet??
Avatar billede triax Nybegynder
24. april 2005 - 17:31 #10
jeps.. tak for hjælpen