Avatar billede sardinen Nybegynder
23. april 2005 - 13:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Jeg har fået en backdoor-virus - hjælp

Hej venner.
Jeg har fået en eller anden virus, som mit program ikke vil/kan fjerne. Jeg har også prøvet med mwav, men den vil kun fjerne den, hvis jeg køber programmet.
Her er en ´hijack-log:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows ME (Win9x 4.90.3000)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SSDPSRV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MDM.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\PROGRAMMER\SYGATE\SPF\SMC.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\KB891711\KB891711.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RESTORE\STMGR.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\MHOTKEY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\VERISIGN\NAVI\NAVIAGENT.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG FREE\AVGCC.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG FREE\AVGEMC.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG FREE\AVGAMSVR.EXE
C:\PROGRAMMER\AD MUNCHER\ADMUNCH.EXE
C:\PROGRAMMER\SUPPORT.COM\BIN\TGCMD.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\WINAMP\WINAMPA.EXE
C:\PROGRAMMER\PEERGUARDIAN PR14\PEERGUARDIAN_1.99B_PR14.EXE
C:\PROGRAMMER\VERISIGN\NAVI\NAVICLIENT.EXE
C:\PROGRAMMER\RAMCLEANER\RAMCLEANER.EXE
C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\SGMAIN.EXE
C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\SGBHP.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\PROGRAMMER\OUTLOOK EXPRESS\MSIMN.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\PROGRAMMER\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE
D:\DOKUMENTER\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=lucky-luke&option=karma
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer provided by CyberCity Internet
R3 - URLSearchHook: i-Nav IDN SearchHook - {CE000994-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\PROGRAMMER\VERISIGN\I-NAV\I-NAV_4_2_0.DLL
O2 - BHO: i-Nav IDN Resolver - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\PROGRAMMER\VERISIGN\I-NAV\I-NAV_4_2_0.DLL
O2 - BHO: SpywareGuardDLBLOCK.CBrowserHelper - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\DLPROTECT.DLL
O2 - BHO: Control Popups in Internet Explorer - {41353F8B-78CE-48A5-BE44-153ED293D192} - C:\PROGRAMMER\POPUPPOPPER\POPLIB.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [TaskMonitor] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCHealth] C:\WINDOWS\PCHealth\Support\PCHSchd.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [CHotKey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\SYGATE\SPF\SMC.EXE -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [navi] "C:\Programmer\VeriSign\NAVI\naviagent.exe" uimode=agentupdate
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVGFRE~1\AVGCC.EXE /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVGFRE~1\AVGEMC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_AMSVR] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVGFRE~1\AVGAMSVR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Ad Muncher] C:\PROGRAMMER\AD MUNCHER\AdMunch.exe /bt
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SSDPSRV] C:\WINDOWS\SYSTEM\ssdpsrv.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [*StateMgr] C:\WINDOWS\System\Restore\StateMgr.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Machine Debug Manager] C:\WINDOWS\SYSTEM\MDM.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [SmcService] C:\PROGRAMMER\SYGATE\SPF\SMC.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [KB891711] C:\WINDOWS\SYSTEM\KB891711\KB891711.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [PeerGuardian] C:\PROGRAMMER\PEERGUARDIAN PR14\PEERGUARDIAN_1.99B_PR14.exe
O4 - HKCU\..\Run: [RamCleaner] C:\PROGRAMMER\RAMCLEANER\RAMCLEANER.EXE
O4 - HKCU\..\RunServices: [PeerGuardian] C:\PROGRAMMER\PEERGUARDIAN PR14\PEERGUARDIAN_1.99B_PR14.exe
O4 - HKCU\..\RunServices: [RamCleaner] C:\PROGRAMMER\RAMCLEANER\RAMCLEANER.EXE
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Startup: Free WebSite Tools.lnk = C:\Programmer\CoffeeCup Software\CoffeeCup Free FTP\ThirtyDayTimer.exe
O9 - Extra button: (no name) - {CE000996-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\PROGRAMMER\VERISIGN\I-NAV\I-NAV_4_2_0.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Indstillinger - {CE000996-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\PROGRAMMER\VERISIGN\I-NAV\I-NAV_4_2_0.DLL
O9 - Extra button: PopupPopper Kontrol Panel - {3E94F358-9537-4BBA-8D12-D7F8A0136973} - C:\Programmer\PopupPopper\SiteList.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by17fd.bay17.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=36467&clcid=0x409

Hilsen Sardinen
Avatar billede kalp Novice
23. april 2005 - 13:48 #1
ser på den
Avatar billede sardinen Nybegynder
23. april 2005 - 13:50 #2
takker :-)
Avatar billede kalp Novice
23. april 2005 - 13:51 #3
åben

c:\windows\Prefetch\

slet alt der har med mwav at gøre herinde.

hent denne version af mwav og så kan du slette:)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

scan i fejlsikret tilstand.

grunden til du ikke kan fjerne er fordi du har haft købe versionen installeret.. sletter du det i prefetch virker det igen.
Avatar billede kalp Novice
23. april 2005 - 13:52 #4
forresten så er loggen ren.. så det bliver nød til at være via. mwav:)
Avatar billede sardinen Nybegynder
23. april 2005 - 13:55 #5
Jeg kan ikke finde nogen mappe under c:\windows\ der hedder Prefetch\
Avatar billede kalp Novice
23. april 2005 - 13:55 #6
måske er det en skjult mappe

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Avatar billede kalp Novice
23. april 2005 - 13:57 #7
sorry! du er winme bruger:o)
Avatar billede kalp Novice
23. april 2005 - 13:59 #8
hmm.. jeg ved ikke hvad winme gør af sådan filer:/ du må prøve at slette alle temp filer osv. ellers må vi se om du kan fjerne den online http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

jeg ved ikke hvad winme gør af filerne hvis ikke de ligger i temp mappen:(
Avatar billede sardinen Nybegynder
23. april 2005 - 14:00 #9
OK - jeg prøver housecall :-)
Men kan jeg installere den mwav oven i den, jeg lige har brugt?
Avatar billede kalp Novice
23. april 2005 - 14:02 #10
hvis den du lige har brugt ikke er fra samme link som (samme version) som min så skal du slette alle spor fra den.. for du så har du  fået fat i den forkerte version:) den fra mit link fjerner det gratis. er der spor af den du har haft installeret vil den dog bede om at du køber programmet. I windows xp kan man slette disse spor via. filer der bliver gemt i mappen prefech. Jeg troede lige din maskine havde xp:)
Avatar billede sardinen Nybegynder
23. april 2005 - 14:23 #11
Hej kalp. Jeg søgte på mwav og slettede alt der kom op omkring det. Gamle logs osv. Håber det er ok. Jeg er ved nu at trække housecall ned, og så prøver jeg den. :-) Og hvis det ikke lykkedes vil jeg prøve mwav igen.
Avatar billede sardinen Nybegynder
23. april 2005 - 18:05 #12
Hej Kalp. Ja, så lykkedes det at komme af med den efter adskillige skanninger. den forsvandt pludselig. Prøvede housecall, fandt ingenting, prøvede mwav igen, fandt ingenting, prøvede min egen avg, meldte virus, prøvede at scanne i fejlsikret tilstand, fandt ingenting, og nu i almindelig tilstand, finder ingenting. Mystisk. Men det vigtigste er, at der formentlig ikke er noget mere. Jeg takker for hjælpen :-)
Avatar billede kalp Novice
23. april 2005 - 20:30 #13
selv tak:) og fint med at søge på mwav filerne!
og ellers angående mwav så fortæller den typisk hvilken fil det drejer sig som.. så kan man let gå ind at nuppe den hvis ikke det er en systemfil:)