Avatar billede dragonnight Nybegynder
26. april 2005 - 08:19 Der er 10 kommentarer

16-bit MS-DOS-undersystem ?

Hej.

Jeg sad lige og legede lidt med nero og dets funktioner. Da jeg ville køre nero-infotool kom følgende meddelelse.

16-bit MS-DOS-undersystem

C:\WINDOWSsystem32\ cmd.exe
C:\PROGRA-1\Symantec\S32 EVNT1.DLL. DLL-initialisering mislykkedes for en installerbar vituel enhedsdriver. Vælg "Luk" for at afslutte programmet.

Hvad er det?
Har før haft programmer fra Symantec installeret, men det er længe siden nu.
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2005 - 08:24 #1
Avatar billede dragonnight Nybegynder
26. april 2005 - 08:32 #2
Næh, det hjalp desværre ikke på mit problem.
Ligger der mon nogle gamle Symantec filer og driller?
Hvordan fjerner man evt. dem?
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. april 2005 - 09:34 #3
Har du XP SP2 installeret ? ?
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2005 - 09:40 #4
"Ligger der mon nogle gamle Symantec filer og driller ?"
Det ved jeg ikke, men du kan jo prøve at gå i reg.databasen og søge efter symantec og slette disse (hvis du da ikke har andet symantec installeret):
Klik på start, klik på kør, skriv: regedit
gå i rediger, klik på søg  (sidder pt. ved w2k maskine, men må være det samme på XP)
Avatar billede dragonnight Nybegynder
26. april 2005 - 12:21 #5
Ja, jeg har installeret SP2
Avatar billede dragonnight Nybegynder
26. april 2005 - 13:06 #6
Nu har jeg så været i reg.databasen, og har fjernet alt hvad der hed noget med Symantec og Norton. Men det hjalp heller ikke.

Jeg får den samme besked når jeg mounter en imagefil i mit virtuelle drev. Så klikker jeg bare "Luk" i meddelelsen og alt kører som det skal.

Altså har jeg ikke bemærket at noget ikke virker, men det er da bare en træls popup besked at få.

Info om system hvis det kan hjælpe.

Operativ System
Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack    Service Pack 2
Internet Explorer    6.0.2900.2180 (IE 6.0 SP2)
DirectX    4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

CPU Athlon 2400XP @ 2000mhz
RAM 2 X 512 (single) 3200 @ 2700
GForce Sparkle 6600GT 128mb (AGP X 8 @ AGP X 4)
HDD Maxtor 160Gb 8mb cache IDE ATA 133
HDD Seagate 200Gb 8mb cache IDE ATA 100
Lydkort SoundBlaster Audigy 2 ZS  (Creative)
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2005 - 13:29 #7
Prøv at køre denne regcleaner, måske kan den fjerne det sidste.
http://www.webmasterfree.com/regcleaner.html
Avatar billede dragonnight Nybegynder
26. april 2005 - 14:19 #8
Det prøver jeg lige.
Avatar billede dragonnight Nybegynder
26. april 2005 - 16:31 #9
Fjernede en hel masse l***, men det hjalp heller ikke på det.
Avatar billede milter Ekspert
26. april 2005 - 16:52 #10
Prøv at kigge i  Start > Kør > Skriv:  services.msc  > OK > Rul ned og se, om "Symantec Event Manager" eller andet godt fra Symantec optræder der. Hvis der gør, så luk/stop det.

Jeg går her ud fra, at du ikke har noget fra Symantec installeret.