Avatar billede rajmando Nybegynder
03. maj 2005 - 13:52 Der er 7 kommentarer

ripning af film. Step by spep?

Hej jeg har en dvd-9 som jeg har brugt Dvd-shrink for at få ned på harddisken. Det er lykkedes fint, og den afspiller fint i Power-Dvd. Men jeg skal have brændt den ned på en dvd. Jeg har de 2 biblioteker, audio og Video. Jeg har IKKE brugt dvd-decrypter. Er der nogen der kan give en step-by-step guide til hvordan jeg får en dvd-9 brændt ned på en dvd-5 skive? Den inde på doom9 forvirrer mig meget.
Avatar billede nva Praktikant
03. maj 2005 - 15:10 #1
Hvis du fx. bruger Nero - så vælger du først DVD-movie og derefter trækker du bare de 2 filer ( Audio og Video ) ind og brænder skidtet.
Du kan også bruge Tmpgenc DVD Author til brændingen ( her er en 30 dages version )
http://www.pegasys-inc.com/en/download/tda16.html
Avatar billede rajmando Nybegynder
03. maj 2005 - 15:46 #2
problemet er bare at jeg ikke har brugt dvd-decrypter. OG at dvden er dvd-9.
Så kan jeg mounte den i et virtuelt drev, eller er der andre muligheder for mine 2 dvd biblioteker på harddisken`?
Avatar billede sardinen Nybegynder
03. maj 2005 - 19:43 #3
Du siger du har brugt dvd-shrink til at trække filmen ind på harddisken. Har du shrinket den? Hvis den er shrinket, skulle den kunne brændes almindelig i Nero, men hvis du ikke har shrinket den, må du køre den igennem dvd-shrink en gang til og shrinke den, så den kan være på en dvd-skive og derefter kan du brænde den i nero.
http://www.dvdshrink.info/nero-video.php
Her er en guide.
Avatar billede nva Praktikant
04. maj 2005 - 12:10 #4
Jeg gik udfra at du fik filmen ned på en størrelse, der kan ligge på en alm. DVD da du brugte DVDShrink, og hvis det er tilfældet kan du bare brænde den som ovenfor beskrevet. Ellers skal du som 'sardinen' siger kører en tur mere med DVDShrink, så den kommer ned omkring 4,2 GB.
Mht. til virtuelle drev (som jeg ikke ved meget om ) kan du jo prøve Daemon Tools
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/download.php?sid=f6bb2183d41e5d9534c9d3ddc9d29b34
Avatar billede rajmando Nybegynder
05. maj 2005 - 16:22 #5
Jeg gjorde det at jeg først Dvd-Decryptede den, og så brugte jeg dvd-shrink og nero til at få den brændt. Det virkede fint, men jeg glemte menuer og undertekster. Det må jeg få ordnet til næste gang. Ellers tak for hjælpen.
Avatar billede nva Praktikant
06. maj 2005 - 08:11 #6
Du bør så acceptere svar fra den der hjalp dig mest - eller fordele points.
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. juni 2005 - 19:22 #7
Sker der mere her?