Avatar billede rewexo Nybegynder
06. maj 2005 - 15:32 Der er 2 kommentarer

Problemer med baggrund efter virusangreb

Hej,
Jeg har for nyligt været angrebet af en virus, som bl.a. gjorde at et billede "You're in danger..." blev sat som baggrund (Troede jeg). Jeg fandt så ud af at det var C:\Windows\web\desktop.html, der lå over mit skrivebord, jeg forsøgte så at slette filen, og derefter var mit skrivebord bare hvidt.. Jeg har spurgt flere steder og alle svarer at jeg bare skal ind og ændre i egenskaber for skrivebordet, men nu er problemet bare det at når jeg går ind under Kontrolpanel\skærm så er der kun to faneblade, "pauseskærm" og "indstillinger", det er altså bl.a. min baggrundsfane som mangler, hvordan får jeg den tilbage?? Den har manglet lige siden virusangrebet..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. maj 2005 - 18:02 #1
Prøv lige dette removal tool:
http://www.smart-security.info/removal.html
Avatar billede zyklone Nybegynder
09. maj 2005 - 12:51 #2
Prøv lige engang og se om ikke din Active desktop er aktiveret.
Højreklik på skrivebordet -> Egenskaber -> Fanebladet "Web"
Hvis der er flueben i "Vis webindhold på Active desktop", så fjern det.