Avatar billede Tampico Praktikant
12. maj 2005 - 13:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mystisk sql-problem

Hejsa.

Jeg har brug for en fornuftig forklaring på hvad der er galt her.

Jeg laver et Db-udtræk, og får omkring 12.000 poster fra tabel1, som så skal lægges ind i tabel2. Ved INSERT-sqludtrykket i tabel2 har jeg problem med ca. tre af posterne, som giver fejl i sql-syntaxen(kommer næsten lige efter hinanden), men det er først efter post 7000 (Så 7000 poster er gået godt). Jeg har chekket for ALT inkl. ulovlige tegn mv.
Så fandt jeg på at gemme mine resultset-poster fra tabel1 i en fil, og hente dem igen inden jeg lagde dem ind i tabel2, og så var der ingen problemer????

Er problemet at et resultset indeholder mere end man kan se, og dermed kan få betydning i det nye Sql-udtryk hvis det indgår heri - også selvom det er overført til en variabel, eller hvad er forklaringen på dette fænomen ???

Mvh.
Avatar billede andy Nybegynder
15. maj 2005 - 16:05 #1
Escaper du single quotes? Fx med addslashes() hvis du benytter et php script.

Ellers vil det hjælpe hvis du giver lidt mere info om den fejl du modtager..
Avatar billede Tampico Praktikant
28. august 2008 - 10:47 #2
Lukker