Avatar billede chrede Nybegynder
14. maj 2005 - 01:40 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

hvordan kommer jeg i googles søgemaskine?

Hej. jeg har et google spørgsmål:
Jeg har en mindre firmahjemmeside (ikke min egen) som tilhører et lille firma. De vil meget gerne ligge bedre i googles søgeresultater. som det er nu skal man hen på side 2 i google resultat for at finde hjemmesiden, hvis man bare søger på firmaets navn. og der er ikke andre danske firmaer der hedder noget lignene. nogen af de resultater der kommer først har relevans til firmaet (links fra andre firmaer osv.) men det var jo sjovere hvis firmaet selv dukkede op bland de første.

Jeg har læst lidt her på eksperten da jeg kan se andre også har lidt problemer, men jeg ved ikke om jeg har forstået tingene helt.

Indgangsiden til hjemmesiden indeholder disse tags:
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta name="keywords" contens="ord1, ord2, osv">

der er vist ca. 10 søgeord.

Er det korrekt at de egentlig ingen betydning har i google sammenhænge?

Indgangsiden består af et par billeder hvor man trykker på den ene af dem for at komme videre ind til hjemmesiden... er der noget med at der skal være tekst på forsiden (som matcher søgeordene), eller er jeg blevet bildt noget ind?

Hvor mange søgeord bør jeg max. anvende?

håber nogen kan hjælpe :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. maj 2005 - 01:49 #1
Start med at læse disse artikler omhyggeligt

http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/

Generelt følg følgende

1. google lever at links, skaf links til dit sit, jo flere jo bedre
2. Glem meta, det er flere år siden de var hotte.
3. hav kun ord i meta du også har i sideteksten
4. mav max 3 søgeord pr side
5. optimering til det enkelte søgeord foregår på siden, i koden og ikke i meta
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. maj 2005 - 01:50 #2
Din indgangsside er et problem, Ingen tekst på siden = intet indhold = dårlig placering i google.

Forsiden er vigtig da den tillægges stor betydning i alle søgemaskiner. Der skal tekst på og siden skal optimeres

Lad os se siden så vi kan se om du har lavet noget no no
Avatar billede chrede Nybegynder
14. maj 2005 - 01:53 #3
her er siden (fjern stjernene) *w*w*w*.*e*v*r*.*d*k* (jeg tænkte at google måske vil lade være med at bruge denne side som søge res. og gøre tingene endnu være, hehe...hvis jeg skrev linket på en anden måde)

jeg skal lige tilføje at det ikke er mig der har lavet siden... men jeg har lidt html erfaring.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. maj 2005 - 01:55 #4
kikker på den i morgen, min kone har lige smidt mig i seng
Avatar billede dwr Nybegynder
14. maj 2005 - 01:57 #5
Hvis de ikke vil lave noget om ved forside, kan de evt. skrive søgeordene i bunden af siden og lave teksten samme farve som baggrunden...
Avatar billede roenving Novice
14. maj 2005 - 08:42 #6
Hvilket normalt fanges af søgerobotterne og derved vil give siden en endnu lavere page-ranking ...
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. maj 2005 - 13:04 #7
du må ikke lave tekst med samme farve som bunden, det straffes og du risikere at blive bannet. Heller ikke tekst med meget lille skrifttype. Man bør helt undgå alle former for snyd, da søgemaskinerne nok skal opdage det på et eller andet tidspunkt og straffe det.

Jeg har nu kikket på dine sider. og de mangler selvfølgelig tekst, masser af tekst.

Du øbr gøre følgende:

Læse mine artikler igennem
lave en ordentlig søgeordsanalyse
skrive noget godt indhold byggende på søgeordsanalysen. meget indhold, meget vigtigt
Optimere de enkelte sidet til de vaægde søgeord
linke sitet sammen og skaffe externe links.
Avatar billede dmcn Praktikant
14. maj 2005 - 14:06 #8
bufferzone: Måske du lige kan afklare noget for mig med udgangspunkt i det site dwr linker til. Sitet åbnes jo i et popupvindue med javascript, men er Google o.l. robotter i stand til at finde den type links og crawle undersiderne? Som jeg forstår det, er det kun forsiden på *e*v*r*.*d*k*, der vil blive crawlet, da google ikke kan finde andre sider ud fra a-tags (indholdet af href="" er jo ikke ligefrem nemt at parse :)).
Avatar billede chrede Nybegynder
17. maj 2005 - 15:58 #9
Mange tak for hjælpen. VI arbejder lige p.t. på at få lavet hele navigationen om, så der bliver én menu med submenuer i venstre side.
Dette betyder også at man kommer direkte ind på siden fremover.
Vi vil helt sikkert anvende de nævnte fif på den nye side...så igen mange tak :-)