Avatar billede lordofmankind Nybegynder
14. maj 2005 - 23:00 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Skjule mappe helt?

Min søster sad og legede med en mappe der lå på skrive bordet. Hun satte et flueben i "skjul" under "egenskaber", i mappen.

Hun gjorde et eller andet mystisk og mappen forsvandt fuldstændigt. Den eneste måde vi kunne finde den på var så ved at lave en "search" fra "start" menuen.

Men når jeg nu selv sidder og leger med en mappe, kan jeg ikke få den til at forsvinde helt, men blot blive lidt "mørkere" i det.

Hvad gør jeg galt som lykkedes for min søster ved et uheld?

Og kan man finde mappen andre steder end ved "search" i start menuen?
Avatar billede zer0c00l Juniormester
14. maj 2005 - 23:09 #1
Altså man kan jo vælge mellem "Do not show hidden files and folders" og "Show hidden files and folders". Vælger man "Do not show hidden files and folders" er mappen eller filen "helt væk", og vælger man "Show hidden files and folders" er den blot lidt gennemsigtig..

Kan det være det, der er sket? At din søster er kommet til at slå "Do not show hidden files and folders" til?
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
14. maj 2005 - 23:13 #2
Genialt.. Det var jo bare det:-)
Tak for hjælpen. p.s. hvad med det med at støve den op igen?

Med search kun?
Eller andre måder?

Og læg lige et velfortjent svar.
Avatar billede mall_ Nybegynder
14. maj 2005 - 23:15 #3
Hvis du åbner en mappe, klikker på funktioner og derefter mappeindstillinger.
Så kan du klikke på en fane der hedder vis.
Klik der og find en linje hvor der står: Skjulte filer og mapper.

Neden under står der:

Vis ikke skjulte filer og mapper..
Og
Vis skjulte filer og mapper.

Hvis der er prik i den nedderste vil de skjulte mapper blive vist, men de vil være lidt gennemsigtige.
Vælger du den øverste vil mappen forsvinde helt.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
14. maj 2005 - 23:19 #4
Hehe bare i orden!

nej, ikke på andre måder end ved at søge efter den ;)