Avatar billede villyskov Praktikant
17. maj 2005 - 09:19 Der er 3 kommentarer

Sikkerhed - 2k Advanced server

Jeg har en server kørende via en TDC ADSL prof. forbindelse, men har vist ikke yderligere sikkerhed. Jeg har købt egen router.

Jeg vil gerne gøre forbindelsen sikker - samtidig med at jeg stadig kan køre webserver.

Hvilke tiltag bør jeg foretage? Jeg er ikke særlig tekniks anlagt, så en god beskrivelse af hvad og hvor jeg kan downloade og købe vil jeg være meget taknemmelig for!
TDC siger noget om at jeg skal have en firewall skal det være software eller hardware?

Og Antivirus - Jeg har en version af Norton Antivirus, men den vil ikke køre på WIN2K advanced server.

Er der mere jeg skal gøre?
Avatar billede villyskov Praktikant
17. maj 2005 - 09:27 #1
Mit ip er 80.63.138.194 - er der ikke noget med at man bliver blokeret på nogle mail servere hvis ikke sikkerheden er i orden? Nogen der kender detaljer omkring det?
Avatar billede vistodk Nybegynder
17. maj 2005 - 21:12 #2
1 - firewall.
Hvis du skal køre webserver, er det bedst at have en firewall der kører statefull packet inspect i stedet for bare en alm. proxy inspect. Så køb en cisco - den bilige er en 501. Hvis du ikke er særlig teknisk, såkøb som et alternativ Linksys - det er også et mærke cisco laver, men er mere Consumer end erhverv
For du SKAL have en firewall hvis du ikke vil lege med ilden
Hvis Pris er et issue, så installer winroute eller Kiero softwarefirewall ( link på www.spyware.nu)

2 - Antivirus
Trend er det bedste, Etrust fra CA kommer lige bagefter - derefter kommer norton/symantec

Husk at få strammet op på webservers sikkerhed - en firewall er lige meget hvis din webserver er piv åben.

Her er der links til antivirus - anbefaler som sagt Trend Micro
http://www.metroekspressen.dk/antivirus.php

Jeg  har flere alternativer til firewalls her:
http://spyware.nu/sub/programmer_hacker.php
Avatar billede vistodk Nybegynder
17. maj 2005 - 21:14 #3
Du bliver blokeret på mange mail server, hvis der er åbent for relay.
du kan checke om du er blokeret bla. her: http://samspade.org/