Avatar billede kenneth Nybegynder
17. maj 2005 - 18:01 Der er 4 kommentarer

Autoload af to sider

Hej Eksperter
Jeg har lavet et login system som skal loade 2 sider når man logger ind. Den ene side er user.jsp som erstatter login siden og den anden er usermenu.xhtml som skal erstatte menuen (menu.xhtml).

websiten er lavet med iframes, så menuen og mainen (der hvor login.xhtml er) er let at skifte.

login.xhtml kan jeg sagtens skifte med response.sendRedirect("user.jsp");

Men min menu kan jeg ikke lige skifte, da den response.sendRedirect() ikke kan target="menu"...eller kan den? Eller skal jeg bruge en anden metode?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2005 - 18:30 #1
umiddelbart vil jeg tro at din user.jsp skal outputte noget javascript som
ændrer location for den anden frame
Avatar billede kenneth Nybegynder
17. maj 2005 - 18:37 #2
Ja det vil jeg også mene. Jeg prøver lige lidt med:

onLoad=window.open("menu.xhtml","usermenu.xhtml")

Men det fungere ik særlig godt...og jeg er heller ik lige så stiv i det ;-)
Avatar billede kenneth Nybegynder
17. maj 2005 - 18:40 #3
Prøver også lige med:
<script> parent.framenavn.location="side..html" </script> i head
Avatar billede kenneth Nybegynder
17. maj 2005 - 19:19 #4
Jeg fandt ud af det. Jeg autoloader en side med response.sendRedirect("user.jsp")
Denne side har så dette her script: <script> parent.framenavn.location="side..html" </script> og det er det