Avatar billede ponyboye Nybegynder
18. maj 2005 - 23:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til HijackThis logfil

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\System32\S3tray2.exe
C:\WINDOWS\System32\carpserv.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Documents and Settings\Studerende\Desktop\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3tray2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTPreset] VTPreset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CARPService] carpserv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AUNPS2] RUNDLL32 AUNPS2.DLL,_Run@16
O4 - HKLM\..\Run: [KAVPersonal50] "C:\Program Files\kasp\Kaspersky Anti-Virus Personal\kav.exe" /minimize
O4 - HKLM\..\Run: [evxbeyg] c:\windows\system32\jpcacv.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [AAW] "C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware SE Personal\Ad-Aware.exe" "+b1"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Teoo] C:\Documents and Settings\Studerende\Application Data\osid.exe
O4 - HKCU\..\Run: [qwiime] C:\WINDOWS\System32\qwiime.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1116430143908
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: kavsvc - Kaspersky Lab - C:\Program Files\kasp\Kaspersky Anti-Virus Personal\kavsvc.exe
Avatar billede ponyboye Nybegynder
18. maj 2005 - 23:06 #1
hvad skal ikke være der?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2005 - 00:44 #2
du får en procedure om et par minutter ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2005 - 00:46 #3
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.

O4 - HKLM\..\Run: [evxbeyg] c:\windows\system32\jpcacv.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Teoo] C:\Documents and Settings\Studerende\Application Data\osid.exe
O4 - HKCU\..\Run: [qwiime] C:\WINDOWS\System32\qwiime.exe

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Mapper:
<ingen>

Filer:
c:\windows\system32\jpcacv.exe
C:\Documents and Settings\Studerende\Application Data\osid.exe
C:\WINDOWS\System32\qwiime.exe

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol

(Denne gang må du gerne kopiere hele loggen ind, også toppen)
Avatar billede ponyboye Nybegynder
19. maj 2005 - 01:40 #4
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 01:39:59, on 19-05-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\SwiftBtn\SwiftBtn.EXE
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\System32\carpserv.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Studerende\Desktop\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3tray2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTPreset] VTPreset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KAVPersonal50] "C:\Program Files\kasp\Kaspersky Anti-Virus Personal\kav.exe" /minimize
O4 - HKLM\..\Run: [QT4StBtn] C:\PROGRA~1\SwiftBtn\SwiftBtn.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CARPService] carpserv.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1116430143908
O16 - DPF: {A8482EAF-A1F3-4934-AE3F-56EB195A50BF} (DeskUpdate - Activex Control) - http://support.fujitsu-siemens.de/DeskUpdate/isapi/activex.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: kavsvc - Kaspersky Lab - C:\Program Files\kasp\Kaspersky Anti-Virus Personal\kavsvc.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2005 - 08:42 #5
Så er loggen ren.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse  - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
(klik start | indstillinger | kontrolpanel | system, fanebladet systemgendannelse)

Du kan evt installere nogle af programmerne i spywarefri pakken..de er alle små, konflikter ikke og er meget effektive mod snavs af den slags du lige har været angrebet af.

Specielt anbefaler vi Spybot,spywareblaster, IE-Spyad og spywareguard.
Se mere i "pakken" her
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Desuden bør du opdatere din computer med servicepack 2. Den kan hentes her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede ponyboye Nybegynder
20. maj 2005 - 09:35 #6
takke mange gange for hjælpen og jeg vil lige kigge på dine link
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2005 - 11:42 #7
Velbekomme og takker for point :)