Avatar billede skjoldby Nybegynder
01. juni 2005 - 23:39 Der er 6 kommentarer

Urlrewrite med ASP.Net 2.0 og VB

Mjello
Jeg har set mange sider på nettet med UrlRewrite hvor man benytter C# men har ikke kunne finde et brugbart eksempel hvor man bruger VB. Er der nogen der har nogle links, eller som har udviklet en UrlRewriter gerne til ASP.Net 2.0 i VB?

/Skjoldby
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. juni 2005 - 23:58 #1
der er konfigurativ understøttelse af url mappings i asp.net v2.0 - kan du bruge det ?
http://www.captator.dk/captator.aspx?christmas=2004&day=6#Tip
mvh
Avatar billede skjoldby Nybegynder
02. juni 2005 - 00:20 #2
Jeg kender den godt - det skulle jeg måske have sagt. Men jeg synes den er lige "simpel" nok. Man er så vidt jeg ved nød til at definere hver eneste mapped url. Det er fint nok hvis man har ganske få sider, men man skal ikke særligt højt op før det bliver træls og specielt hvis ens site er dynamisk f.eks. /artikel.aspx?menu=2&id=65

Det jeg gerne vil se nogle eksempler på er f.eks. med brug af regular expressions.
Avatar billede burningice Nybegynder
02. juni 2005 - 00:58 #3
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. juni 2005 - 02:06 #4
der er også en artikel om det her :
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnaspp/html/urlrewriting.asp
(der findes rimelig gode oversættere der giver dig vb-kode fra c#-kode, hvis det er det du har brug for)
mvh
Avatar billede skjoldby Nybegynder
02. juni 2005 - 13:40 #5
Jeg har kigget på dem begge, men eksepmlerne er i C#. Jeg kender godt til oversætterne og jeg har da også prøvet at oversætte nogle af de scripts jeg har fundet, men uden held. Derfor leder jeg efter en færdig VB vejledning/tutorial. Jeg leder nok efter den nemme løsning.

/skjoldby
Avatar billede burningice Nybegynder
11. juni 2005 - 14:32 #6
eksemplerne i c#. oversætte til vb? hvad i alverden snakker du om.

eneste du skal gøre er at compilere Rewriter.cs til en dll, og skrive følgende i din global.asax:

ThunderMain.URLRewriter.Rewriter.Process()