Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
06. juni 2005 - 13:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mangler codec, grøn skærm

Hej.

Jeg har et problem når jeg prøver at afspille video-sekvenser. Skærmen bliver bare helt grøn, og jeg kan kun høre lyden.

Jeg går ud fra det er et codec jeg mangler, men hvilket?
Avatar billede katemunk Nybegynder
06. juni 2005 - 13:17 #1
Brug G.spot
http://www.headbands.com/gspot/
Den viser hvillken codec du mangler.
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
06. juni 2005 - 15:28 #2
det hjalp mig ikke meget... den skriver bare at den "tilsyneladende godt kunne køre klippet"
Avatar billede katemunk Nybegynder
06. juni 2005 - 15:56 #3
Ok
Har du inst Divx og hvilken format snakker vi om?
Avatar billede c-holst Novice
06. juni 2005 - 17:00 #4
prøv lige vlc mediaplayer. Den kan afspille alle de klip jeg er stødt på, uden installation af yderligere codec
http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
06. juni 2005 - 17:12 #5
Jeg har installeret divx. Jeg synes faktisk jeg har de mest gængse codecs, såsom divx, nimo codec pack, ffdshow.

Jeg har allerede VLC, og det virker også i den. Men jeg vil gerne være i stand til at afspille klippene med media player
Avatar billede c-holst Novice
06. juni 2005 - 19:55 #6
klart. skal nok vende tilbage med et forslag, evt først i weekenden.
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
06. juni 2005 - 21:50 #7
Lyder sgu fornuftigt :D
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
07. juni 2005 - 15:12 #8
Jeg kan dog næsten regne ud at det er et eller andet media player codec jeg mangler, men hvilket?

Jeg har prøvet at søge på det her på eksperten, men har ikke kunne finde noget om emnet..
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
11. juni 2005 - 01:02 #10
holst, et svar?
Avatar billede c-holst Novice
11. juni 2005 - 09:16 #11
Håber det kører for dig nu...
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
11. juni 2005 - 10:42 #12
Det gør det. Underligt nok virkede dette ffdshow codec. Jeg havde ellers, som tidl. nævnt, allerede installeret det, men dette er åbenbart en nyere version eller hva ved jeg :)

Tak