Avatar billede Gnefner Novice
11. juni 2005 - 12:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sasser angreb!!

Oki, jeg har fået den her Sasser fætter!

Jeg har fået at vide at de "symptomer" min computer lider under er den! Den fryser ( arbejder langsomt ) Og laver den famøse "Windows genstarter om 60 sek."

Jeg har benyttet mig af : Start->Kør->shutdown -a , for at hae muligheden for at finde ud af hvor den ligger, og fjerne den..

Jeg fandt et removal tool på Symantecs hjemmeside, men problemet er at den siger jeg ikke har de administrative rettigehder, og derfor ikke kan køre programmet !? Hvad gør jeg.. Har fået af vide at dette er PROGRAMMET, og at det fjerner den 100%!

Fandt også et på Microsofts hjemmeside, men det siger at der ikke blev fundet noget somhelst !? Hvilket jo lyder rimelig underlig.

Filen, der er inficeret hedder forresten lsaas.exe, eller ngoet i den stil, og ligger i Windows/system32!

Please, en eller anden !
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juni 2005 - 13:14 #1
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold - opdater til servicepack 1, så er den væk!
Avatar billede Gnefner Novice
11. juni 2005 - 13:40 #2
Betyder det, at jeg skal formatere igen ? Og ligge SP1 ind, inden jeg på nogen måde går på nettet ?
Avatar billede kenp Novice
11. juni 2005 - 14:10 #3
ja
Avatar billede Gnefner Novice
11. juni 2005 - 15:04 #4
Oki, det er hermed gjort. Nu får vi at se om det virker denne gang !
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. juni 2005 - 16:46 #5
Hvorfor ikke ta' / anbefale SP2 med det samme... istedet for SP1 først ?

Du kan hente SP2 her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.

Good Luck / Safe Surfing...
Avatar billede Gnefner Novice
12. juni 2005 - 13:57 #6
Takker, det hjalp. Er så bare rendt ind i et andet problem nu, men mere om det i en anden tråd !