Avatar billede milvos Nybegynder
12. juni 2005 - 10:05 Der er 1 kommentar

Printerdriver til LBP 8 mark IV

Jeg mangler en printerdriver til min LBP 8 mark IV. Det ser ud som om, at efter jeg har opdateret til XP SP2. Virker min printerdriver ikke perfekt. Den tager UTROLIG LAAAAANG tid om at prinet. Og når jeg laver tabeller, kommer der mærkelige streger paralelt med mine kolonner.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juni 2005 - 00:09 #1
WinXP er ikke særlig god til gammeldags parallelports print (LPTx).
Det er derfra langsomheden kommer, og det kommer du næppe udenom på nogen måde. (Man har valgt ikke at addressere en IRQ direkte til LPT printerportene, som i tidligere versioner af Windows).

Men at tabeller o.lign. skulle fejle lyder straks mere som en dårlig driver.

Nu er det jo ikke en nyere printer, så jeg kan faktisk dårligt huske menuen på den. Så vidt jeg dog husker, taler den kun CaPsl (Canon Printer Script Language), og ikke PCL som HP kom med på samme tid. Det gør, at du kun kan prøve med andre Canon drivere, og ikke HP drivere. Men prøv f.eks. med en Canon LBP4 driver. Det er godt nok en mindre printermodel - men så stor forskel var der trods alt ikke. (med mindre jeg husker forkert, og LBP4 kun var 300dpi og ikke de 600dpi som 8-IV´eren er).

Alternativt må du ind i menusystemet på printeren og se, om den kan andre printersprog end CaPsl - f.eks. PostScript. Kan de PostScript, er det faktisk bare at vælge en tilfældig PostScript Driver - f.eks. HP LaserJet 4 PS.