Avatar billede weis Nybegynder
14. juni 2005 - 23:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan finde computeren men ikke komme ind på den

Jeg har en opstillinger der ser sådan her ud:

                Net
                  |
Computer 1  --  Switch  --  Computer 2

Og når jeg søger efter computer 2 på computer 1 så kan jeg også godt finde den, men jeg får denne besked:

"Computeren er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt servernes administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse

Nætværksstien blev ikke fundet"

Hvad skal jeg gøre for at de 2 computer kan dele filer???
Avatar billede weis Nybegynder
14. juni 2005 - 23:10 #1
hov... net går ned til switchboxen :-)
Avatar billede nuna Nybegynder
15. juni 2005 - 00:18 #2
giv begge maskiner et ip nummer ex. 192.168.0.1 og 192.168.0.2, angiv en fælles arbejdsgruppe for dem begge, del de mapper du ønsker at dele ved hjælp af højreklik på en mappe og vælg deling, så skulle det gerne hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2005 - 01:08 #3
Lytter med... (har nemlig samme problem...)
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. juni 2005 - 10:32 #4
Under egenskaber for LAN-forbindelse, skal fil og udskriftsdeling
være aktiveret før du kan få det til at virke.
Avatar billede weis Nybegynder
15. juni 2005 - 13:11 #5
-> dragonknight

Øh... være aktiv... vil det sige at noget skal installeres eller kan jeg se et sted om det er aktivt, og hvis det skal installeres hvor finder jeg så de filer, for jeg har prøvet at installere de 3 netværkskomponenter der er " Klient - Tjeneste - Protokol" men kan ikke finde fileren til dem!!!
Avatar billede weis Nybegynder
15. juni 2005 - 13:45 #6
-> runa

De henter begge automatisk en ip-adresse på nettet, så jeg kan ikke komme online hvis jeg giver dem en bestemt ip!!!
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. juni 2005 - 14:20 #7
Du går ind i egenskaber for din LAN-forbindelse, og klikker på fanebladet generelt, markerer fil og udskriftsdeling, og klikker på installer. Du skal nok have XP CD i dit CD/DVD drev, før den kan finde de filer den skal bruge.

Det er meget svær at få 2 computere på nettet gennem en switch med dynamiske IP-adresser.
Avatar billede weis Nybegynder
15. juni 2005 - 15:37 #8
Det er ikke et problem at have dem på nette...! Jeg kan bare ikke komme ind på hinandens delte filer!
Avatar billede weis Nybegynder
15. juni 2005 - 15:40 #9
hmm... når jeg har min xp cd i drevet og jeg vælger dens drev... (J:\) siger den at den angivne placering ikke indeholder  oplysninger om mine hardware!!! Så skal jeg vel ikke bruge min xp cd :D
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. juni 2005 - 20:43 #10
Hvis du gør "Du går ind i egenskaber for din LAN-forbindelse, og klikker på fanebladet generelt, markerer fil og udskriftsdeling, og klikker på installer.", så vil den fortælle dig, om den skal bruge XP CD'en.
Hvis den ikke beder om den, så skal den ikke bruge den.
Avatar billede neoman Novice
16. juni 2005 - 23:12 #11
Du har vel ikke glemt at slå firewallen fra ? :) Det er let at glemme i kampens hede ! Hvis du har ZOneAlarm på com 2 så skal com 1 blot in i trusted zone - hvis du bruger XP's  så er der sikkert også en indstilling dér :)
Avatar billede weis Nybegynder
13. august 2007 - 22:55 #12
lukker