Avatar billede vandrefuglen Juniormester
17. juni 2005 - 10:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kingston ram-blokke der ik spiller sammen

Heysa.
Jeg har lige købt en extra 512 mb ram-blok. Problemet er at den ikke fungerer sammen med min gamle ram-blok. Begge blokke er kingston pc3200 ddr400 512. Mit bundkort understøtter op til 3gb ram, så det er ikke problemet....

Nogen ideer ?
Avatar billede des_84 Nybegynder
17. juni 2005 - 12:15 #1
Har du prøvet at fejlfinde?
Tage den nye blok ud, se om det kører.
Derefter, tage den gamle blok ud, sæt den nye i og se om det kører.
Kan selvfølgelig også være en af dine RAM porte der er defekte, så prøv at sætte den nye blok i en anden port.
Hvis intet af det virker, så er det simpelthen et kompatibilitetsproblem, selvom det måske lyder mærkeligt.
Men de kan opstå, desværre.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. juni 2005 - 13:06 #2
Visse bundkort vil have RAM klodserne sidder i bestemte Sokler for at virke. Du kan se i din manual hvordan de skal sidde.
Avatar billede halifax Nybegynder
17. juni 2005 - 14:36 #3
..... endvidere understøtter nogle bundkort ikke dobbelt sited ramblokke andet end i den første ramslot. Så hvis dit nye modul ikke er enkelt sited kan det være årsagen.

I Manual til dit bundkort burde stå, hvilke moduler det understøtter.
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
23. juni 2005 - 16:35 #4
Jeg har retuneret Ramene...Bundkortet har dog tidligere kørt med dobbelt sidet. Jeg har prøvet alle løsningerne og givet op...tilgengæld har jeg fået et nyt gxf kort, så helt spildt var det ik
Avatar billede halifax Nybegynder
24. juni 2005 - 01:35 #5
Tja..  vi kom kke videre med RAM løsningen.

Vil det sige du har valgt kun at køre med dine opr. 512 ram og købt gfx i stedet?

Du bør acceptere dit eget svar, så spm. lukkes.    :)