Avatar billede peterkopi Nybegynder
22. juni 2005 - 02:56 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

HTML i ASP statement

På siden http://www.thomasvilhelm.dk/home/index.asp vil jeg nederst t.v. gerne have vist en "Sidst opdateret: (date)" med flg. script:

<%
Dim sqlUpdated, rsUpdated
sqlUpdated = "SELECT * FROM db WHERE pid = "&pid
Set rsUpdated = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsUpdated.Open sqlUpdated, conn, 3, 3
if rsUpdated.EOF or rsUpdated.BOF then
response.write " "
else
Dim Updated
Updated = rsUpdated("date")
response.write "[&nbsp;"'LastUpdateText&'":&nbsp;"'&Updated'"&nbsp;]""
end if
rsUpdated.close
set rsUpdated = nothing
%>

Desværre viser siden kun den allerførste del af HTML, dvs. '['. Hvordan får jeg siden til at skrive "Sidst opdateret: dd-mm-yy o.s.v."?
Avatar billede c_k Nybegynder
22. juni 2005 - 03:12 #1
variablen LastUpdateText er ikke defineret som jeg ser det(men jeg er træt :)

hvis du indtil vidre undværer den skal din response.write se ud som så

response.write "[&nbsp; last update" & Updated & "&nbsp;]"
Avatar billede roenving Novice
22. juni 2005 - 03:30 #2
Mangler du ikke en hulens masse &'er ?-)

response.write "[&nbsp;" & LastUpdateText & ":&nbsp;" & Updated & "&nbsp;]"
Avatar billede busschou Praktikant
22. juni 2005 - 07:14 #3
Med mindre du har en god grund til at bruge &nbsp; så ville jeg da undlade det i dit tilfælde. Enkelte mellemrum burde blive vist når du laver en udskrift, det var noget andet hvis du havde flere efterfølgende, men det har du jo ikke
response.write "[ "&LastUpdateText&": "&Updated&" ]"
Du skal som c_k skriver også have LastUpdateText defineret tidligere for at det virker
Hvis du ønsker dato formatet dd-mm-yyyy så kan du benytte Year, Month og Day
---
LastUpdateText = "Sidst opdateret"
response.write "[ "&LastUpdateText&": "&Day(Updated)&"-"&Month(Updated)&"-"&Year(Updated)&" ]"
Avatar billede busschou Praktikant
22. juni 2005 - 07:15 #4
og i disse dårlige mailing tider fra exp så var det et svar ;o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. juni 2005 - 07:15 #5
Hvad med at træde ud af ASP, når du laver HTML?

<%
......
%>

Sidst opdateret: <%=Updated%>

<%
......
%>
Avatar billede busschou Praktikant
22. juni 2005 - 07:16 #6
hvis du patout vil have &nbsp; med ser det sådan her ud
response.write "[&nbsp;"&LastUpdateText&":&nbsp;"&Day(Updated)&"-"&Month(Updated)&"-"&Year(Updated)&"&nbsp;]"
Avatar billede busschou Praktikant
22. juni 2005 - 07:19 #7
steen_hansen >> personligt ville jeg også gøre sådan hvis der kun var een eller to variable, men i eksemplet med fire variable, så vil jeg mene det er en smagssag
<%
LastUpdateText = "Sidst opdateret"
dag = Day(Updated)
maaned = Month(Updated)
aar = Year(Updated)
%>
[ <%=LastUpdateText%>: <%=dag%>-<%=maaned%>-<%=aar%> ]
<%
..
%>
Avatar billede peterkopi Nybegynder
22. juni 2005 - 10:16 #8
LastUpdate er et felt fra databasen, som det aktuelle CMS selv smider ind/opdaterer ved opdateringer; det burde jeg nok lige have skrevet i nat. Sorry!
Det er selvf den "traditionelle" form dd-mm-yyyy hh-mm-ss, og når jeg ikke indsætter '[' og ']' i begyndelsen og slutningen af statementet, vises det uden problemer.

Det aktuelle problem har altså været, som formuleret i spm's overskrift, at indsætte html i et ASP statement. I lyset af dette er roenvings svar det rigtige. Og så er det oven i købet og heldigvis også det, der får statementet til at virke..! Tak, det er sat ind på siden - lægger du et svar, roenving?

busschou har som sædvanlig også lagt sig i selen, så du får også lidt for din ulejlighed i morges... ;-)
Avatar billede busschou Praktikant
22. juni 2005 - 10:20 #9
jamen så bukker og takker jeg ;o)
Avatar billede peterkopi Nybegynder
23. juni 2005 - 00:36 #10
Afventer stadig roenvings svar ;-)
Avatar billede roenving Novice
23. juni 2005 - 13:52 #11
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
23. juni 2005 - 14:40 #12
-- og tak for point ;~}