Avatar billede rashnu Nybegynder
30. juni 2005 - 15:05 Der er 3 kommentarer

dynamiske ip´er, switch. virker ikke ?

goddag derude.

har lige købt en switch (Zonet ZFS3005), og kan ikke få kontakt med de andre computere, men kan godt komme på nettet på dem.
før havde jeg en odlschool hub, og der virkede det fint.

normalt har jeg ikke problemer med at sætte det op, men kan ikke få det til at virke. har hørt der er noget specielt man skal når det er man har dynamiske ip´er og switch, men hvad?.

håber nogen af jer kan hjælpe.
Avatar billede thomashove Nybegynder
30. juni 2005 - 16:18 #1
installer IPX/SPX protokollen på maskinerne
Avatar billede thomashove Nybegynder
30. juni 2005 - 16:25 #2
den smukkeste løsning er nu stadig er router - som jeg klart vil anbefale dig at få fremfor en switch. Bl.a grundet :

- der er indbygget DHCP server, så alle maskiner kan se hinanden og gå på nettet via TCP/IP

- Indbygget firewall (ekstra sikkerhed til dit net)
Avatar billede rashnu Nybegynder
30. juni 2005 - 18:23 #3
ipx/spx er installeret, og switchen er betalt så gider ikke at anskaffe mig en router :P.. men tak for rådet.