Avatar billede smiske Nybegynder
07. juli 2005 - 14:18 Der er 13 kommentarer

Hjælp til Router.

Jeg har længe gået og overvejet at finde mig en ny trådløs router, og faldt så over denne her : http://www.ovislink.com.tw/MU9000.htm

Men, efter at have læst om den kan jeg se at de USB porte bagpå den kun understøtter FAT32 og ikke NTFS, så, mit spørgsmål er:

Findes der andre trådløse routere på markedet med de samme funktionaliteter som ovenstående ?
Jeg har ledt men kan ikke umiddelbart finde nogen, så hvis du kender en vill ejeg sætte stor pris på link osv :-)

Mvh
Henrik
Avatar billede redhack Nybegynder
07. juli 2005 - 14:57 #1
Amitech har vidst lavet noget ligende på et tidspunkt, men kan ikke huske om der er USB understøttelse.. Du kan prøve at tage et kig på deres hjemmeside..
Avatar billede redhack Nybegynder
07. juli 2005 - 15:01 #2
Jeps. Amitech Homecenter har 2 USB porte.. Fik lige lyst til at tjeke.. :) dog kun version 1.1..
Avatar billede smiske Nybegynder
07. juli 2005 - 15:44 #3
Den ser ganske lovende ud, ved du om de har planer om en med USB2 og noget hurtigere trådløst netværk ?

Nogen der har nogen erfaringer med denne Amitech bandit ? :-)
Avatar billede smiske Nybegynder
07. juli 2005 - 15:54 #4
Argh nevermind.....så lige priserne på det, de må jo være rablende vanvittige, godt nok er det smart, men 7.500,-kr ? ? ?
Træls de prissætter det så højt, eller et genialt produkt.

Så, back to basics, andre der kender til noget ligende den Ovislink router ? :-)
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2005 - 17:50 #5
hvorfor ikke nappe en router med indbygget harddisk i stedet for ;) http://www.danbit.dk/produkter/2114.phtml
Avatar billede smiske Nybegynder
07. juli 2005 - 18:03 #6
Fordi jeg meget gerne vil have USB2 muligheden, vil gerne have printer og en USB harddisk koblet direkte på netværket uden at skulle benytte print server osv. :-)
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2005 - 18:08 #7
Du kan jo bare konverter drevet til fat32?
Avatar billede smiske Nybegynder
07. juli 2005 - 18:19 #8
Så kan jeg jo ikke sætte en 250GB harddisk til da FAT32 (så vidt jeg husker) kun går op til 32GB.

Men, nogen der har erfaring med denne :

http://www.midtdata.dk/asp/index1280.asp?varernr=WGT634U&goto=productinfo&gruppe=netvaerk&undergruppe=net_wireless_router&mainkategori=Losdele&mainfunc=link&
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2005 - 18:27 #9
kan man da sagtens... uden problemer.. man kan bruge partionmagic. det er rigtigt man ikke kan gøre det via XP.
Avatar billede smiske Nybegynder
07. juli 2005 - 18:37 #10
Har de bedste erfaringer med NTFS, så dette vil jeg gerne beholde.

Men, den router jeg linker til lidt højere oppe, vil du ikke tro den kan klare nogenlunde det samme som Ovislink'en ?
Umiddelbart er der jo trådløst acces point, Router, Switch og et USB stikl indbygget, så der burde vel ikke være noget i vejen for at smide en USB hub i den og således få flere enheder på netværket eller ?  :-)
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2005 - 21:34 #11
jo det vil jeg gætte på :)

Men jeg tror ikke det vil virke hvis du sætter en usb-hub på.
Avatar billede smiske Nybegynder
07. juli 2005 - 22:21 #12
Hvorfor ikke ?
Avatar billede kenp Novice
08. juli 2005 - 10:43 #13
da jeg gætter på at der er noget opsætning som afgør hvordan den kommuniker med porten.