Avatar billede humleloi Nybegynder
12. juli 2005 - 00:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problemer med kortlæser i bærbare

Hej...

Jeg har 2 bærbare som begge har indbygget kortlæser i, men da jeg har installeret windows XP home edition med SP2 på. Jeg opdatere alt inde på Windows Update og installere alle drivers som er på de medfølgende cdrommer, men når jeg stikker et kort i kortlæseren søger den efter en driver til enheden, og finder frem til at enheden "hdc" ikke kunne installeres..

Hvad kan jeg dog gøre??

Det skal siges at de 2 bærbare ikke er af samme mærke!
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2005 - 00:42 #1
Et bud: mon ikke en indbygget kortlæser opfattes på samme måde som en ekstern, dvs. som en flytbar disk.

Prøv i kikke i Computer administratration - Tjenester, at du har tjenesten Flytbare lagermedier aktiveret.
Avatar billede humleloi Nybegynder
12. juli 2005 - 00:47 #2
halifax: det hjælper desværre ikke...

den slutter af med at sige at driveren ikke er beregnet til denne platform!
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2005 - 00:55 #3
Kan godt forstå svaret med driver, for til XP kræves ingen særlig driver til flytbare lagermedier. Det gør der til Win98, og XP er din platform.

Det må være en anden driver, den leder efter. Kan det være noget særligt, fordi det er bærbare - ved det ikke.

Vises noget fejl (gul markering) i Enhedshåndtering? Hvis ja, hvilke?
Avatar billede humleloi Nybegynder
18. juli 2005 - 22:49 #4
gjorde det en gang til og den virkede på den ene af dem!

underligt..
Avatar billede humleloi Nybegynder
12. august 2005 - 14:12 #5
geslossen