Avatar billede splyfof Nybegynder
05. august 2005 - 00:16 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

størrelse og placering af nyt vindue i IE

Det har længe undret mig hvad det er der bestemmer hvilken størrelse og placering det nye vindue får, når man åbner et link i "nyt vindue" i Internet Explorer.
Er der nogen der har et bud på dette og hvordan man kan få kontrol over det.
Det bliver hurtigt lidt træls at skulle hen og maksimere alt hvad man åbner, bare fordi windows eller IE or whatever, lige synes at et lille gniddervindue da må være rigeligt.
Skal man ind i REG og rode eller er der en smartere vej?
Avatar billede screem_brille Novice
05. august 2005 - 00:19 #1
helt enig, men det eneste du kan gør, er at trække billedet ud så det næsten er maksimeret, og så lukke vinduet, så burde den huske det vindues størrelse, og ja vi er mange som undrer os over det ikke er muligt at indstille et eller andet sted.
Avatar billede hexya Nybegynder
05. august 2005 - 00:23 #2
Avatar billede splyfof Nybegynder
05. august 2005 - 00:44 #3
Desværre virker ikke engang det trick med at trække vinduet ud til en passende størrelse og så lukke det. Det dukker ligeså frejdigt op igen i sin miniput version, den næste gang jeg åbner. sorry screem_brille
Til gengæld vil jeg gerne give points til hexya for de gode henvisninger.
Det virkede fint, det der med at først åbne en IE, derefter et nyt vindue, så lukke originalen og forstørre vindue nr.2 og lukke.
Jeg er principielt fløjtene ligeglad med om de er ægte maksimeret eller hvad, bare jeg slipper for at nørkle med dem hver gang.
Så send et svar hexya.
Avatar billede hexya Nybegynder
05. august 2005 - 00:51 #4
:^)
Avatar billede hcma Novice
05. august 2005 - 09:37 #5
skofus >>  det var altså også det screem-brille skrev, og som dermed burde have haft pointene  :o(
Avatar billede screem_brille Novice
05. august 2005 - 09:47 #6
catbody du er CO admin ikke ? har nemlig et spørgsmål af privat karakter ;)
Avatar billede hcma Novice
05. august 2005 - 09:59 #7
nej det er jeg ikke (men jeg har selvfølgelig min mening ;o)  )
(se din karma)
Avatar billede screem_brille Novice
05. august 2005 - 10:05 #8
Catbody takker ;) er sjovt når man så læser den nedenuder den karma du har givet *G*
Avatar billede hexya Nybegynder
05. august 2005 - 10:13 #9
Jeg vil godt lige påpege et par differencer i mit svar i forhold til Screems:

1.) Screems løsning gør ikke opmærksom på, at det skal være det sidst lukkede vindue, som skal trækkes op (kun et åbent vindue og kun en session af IE).

2.) Screems løsning er ikke optimal i forhold til min, der giver reelt maksimerede vinduer for hver ny session samt kopierede vinduer af en sådan (ctrl+N).

3.) Den pædagogiske forklaring er vel også noget værd. Hvis folk ikke forstår, hvad der svares er det vel ikke et fyldestgørende svar. Groft sagt, nytter det jo ikke at forklare en læmand E=mc2 med en anden ligning.

Når det er sagt, ønsker jeg sandelig ikke at træde nogen over tæerne, og giver hellere end gerne pointene til Screem såfremt en CoAdmin, giver Catbody ret - en slags standret :^)
Avatar billede screem_brille Novice
05. august 2005 - 10:18 #10
hexya du linker til et spørgsmål der skriver det samme som jeg skrev ? (ja der står faktisk præcis det samme, dog har jeg ikke skrevet det op punktvis, men ud i et.)
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. august 2005 - 10:19 #11
jeg plejer at ændre størrelsen ved at holde Shift tasten nede samtidig med at fastsætter den nye srørrelse.
Avatar billede hexya Nybegynder
05. august 2005 - 10:22 #12
screem> Jeg vil ikke lyde uvenlig, men du må altså læse mit indlæg.
Avatar billede hcma Novice
05. august 2005 - 10:23 #13
jeg tror at screem-brille er ligeglad med pointene (han har såmænd nok).
Vil give dig helt ret i at din forklaring i den oprindelige tråd er god og pædagogisk, men jeg ville have valgt at lægge den som en uddybende tillægskommentar til screem-brille's løsning.  Det er nok et spørgsmål om smag/behag/temperament eller evt. deling af pointsum.
No bad feelings her  ;o)
Avatar billede screem_brille Novice
05. august 2005 - 10:36 #14
catbody vi helt enige.

hexya, prøv selv lige og læs mit svar og sammenhold det op mod dine 4 punkter, hvis du mener der er en forskel der, så læs igen ;)
Avatar billede kraesten Nybegynder
05. august 2005 - 20:03 #15
Det er korrekt at der ikke findes en funktion i Windows der kan løse opgaven.
Til gengæld har jeg set et lille freeware-program der klarer problemet.
Prøv at se nærmere på:

http://www.southbaypc.com/AutoSizer/

(Jeg har ikke selv prøvet programmet, men det ser ud til at gøre netop det der bliver spurgt om)
Avatar billede screem_brille Novice
05. august 2005 - 20:38 #16
tror ikkr vi skal forvente han komemr tilbage, det lader til at være hans andet spørgsmål i al hans tid, og den andet spørgsmål beholdt ha selv point.
Avatar billede splyfof Nybegynder
15. august 2005 - 17:25 #17
Er der lige nogen der gider at sætte mig ind i problematikken her. der kommer to forslag til løsning af mit problem.
Jeg afprøver dem begge. Den ene virker ikke, den anden virker. Hvem skal have points??
Jeg mener at der er stor forskel på de to løsninger, og gav point til den der løste mit problem.

Til screem_brille: Hvad er der galt i at høste mine egne points på et spørgsmål som jeg selv fandt frem til svaret på OG hvor der ikke var andre der kunne svare.
Hvem skulle jeg i grunden ellers have delt dem ud til??
Det virker som et bitter bemærkning, uden relevans til debatten iøvrigt.