Avatar billede Daniel.E Praktikant
08. august 2005 - 23:09 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

skal bruge en masse gratis billeder

søger gratis sjove billeder
    60 point fra vb2

X
nogle som kender et sted på nettet, hvor man kan downloade en masse gratise billeder, som man godt kan bruge på en hjemmeside ??

billederne skal bruge til en site, hvor jeg skal have nolge sjove billeder og den slags...
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
08. august 2005 - 23:16 #1
Til ikke komercielt brug:
http://www.freefoto.com/index.jsp
Avatar billede helle100 Nybegynder
08. august 2005 - 23:51 #2
Avatar billede taastrupmanden Nybegynder
09. august 2005 - 09:58 #3
www.fotokritik.dk men jeg ved ikke om de må bruges, men de er flotte at se på
Avatar billede Daniel.E Praktikant
09. august 2005 - 10:38 #4
Helle 100

Nu kan jeg ikke fransk, men en af de sider er på fransk, og der står noget i licensen med image.  Mon ikke der står at man ikke må kopiere eller benytte billederne på en hjemmeside.  Evt, tror jeg heller ikekat albinobs.... er gratis billeder
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
09. august 2005 - 13:09 #5
taasrtupmanden --->>

Fotokritik.dk er en blanding af private og profesionelle (mest private) der viser egne billede. Og som hovedregel må ingen af de billeder på den site bruges udens ejerens samtykke..
Det er dog nemt at få fat i ejeren på fotokritik.dk og spørge om lov... (Og jeg tror da der er en dell der vil give lov...

vb2 --->>

Hvilke fotosider du kan bruge kan være svært at bedømme for andre.kommer jo an på stil indhold form ol.....så du må nok igang med google.. men håber da linksne her giver dig en ide til søgningen..
En søgning på google efter ord som "free download photo images" ol vil give dig mange side hvor du kan finde billeder du må bruge gratis ...eller til meget billige penge....
Du kan bla. også finde en del billeder på sider der også har clipart iconer ol...
Nogle steder er billederne gratis hvis de bliver brugt på ikke-komercielle/private sider... men koster hvis det er komercille sider.... nogle steder er de gratis til alle formål... og andre steder omvendt...
En type billedsider jeg kan anbefale ...er den slags hvor du betaler et fast beløb for enten fri download i en periode eller X antal billeder.... Den type sider plejer at have et meget omfatende udvalg og af meget høj kvalitet... Man får god kvalitet...man ved man må bruge billederne.... og man binder sig ikke til langtids medlemsskab eller ligende....

Held og lykke
Avatar billede helle100 Nybegynder
09. august 2005 - 13:13 #6
Ved copyrighten på Abrutis, står der bare at billederne kommer fra andre sider, eller er sendt til dem via e-mail, og hvis du mener du har copyright på nogen af dem og kan bevise det, fjerner de dem omgående. På Albinos, kan jeg slet ikke finde noget om at du må/ikke må bruge dem. Så vil mene der ikke er problemer med nogen af dem.
Avatar billede helle100 Nybegynder
09. august 2005 - 13:19 #7
Avatar billede re-flex Nybegynder
12. august 2005 - 02:51 #8
http://www.sxc.hu/

Der skal lige oprettes en bruger, men det er gratis. Mener dog at det variere fra billede til billede om det må bruges kommercielt eller kun privat... Men der er rigtig mange billeder...
Avatar billede olebole Juniormester
12. august 2005 - 12:59 #9
<ole>

helle100 >> Hvis der explicit står, du har tilladelse til at bruge billederne på et site, er det tilladt for dig at bruge dem ... ellers ikke. Så på en måde har du ret:
Hvis der ikks står, om billederne må bruges eller ej, er der ikke noget problem ... det må de ikke!  :)

Jeg tvivler i aller højeste grad på, Abrutis' disclaimer holder vand i en retssal. Det svarer lidt til at køre rund i en stjålen bil med følgende skilt i bagruden:
"Det er én, jeg fik af en flink mand på Vesterbrogade. Hvis nogen mener, det er deres - og kan bevise det - afleverer jeg den naturligvis."

/mvh
</bole>
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
12. august 2005 - 15:18 #10
olebole >> *S*...god sammenligning...*G*

og er ganske enig...

Står der ikke ordret at man må bruge billederne til det man vil bruge dem til (hjemmeside) er sagen enkel...så må man ikke brugedem :-)