Avatar billede gimdner Nybegynder
11. april 2001 - 16:59 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

HJÆÆÆÆÆÆLP

Nogen der ved hvad denne fejl betyder?
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80004005\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key \'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x460 Thread 0x6d0 DBC 0x115de024 Jet\'.

Avatar billede nute Nybegynder
11. april 2001 - 17:00 #1
lukk din Access *før* du prøver å loade din side...

/nute
Avatar billede gimdner Nybegynder
11. april 2001 - 17:00 #2
det er lukket....
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
11. april 2001 - 17:05 #3
kode ?
Avatar billede morpheus Nybegynder
11. april 2001 - 17:06 #4
Check om der ligger en *.ldb fil sammen med DB\'en...
Avatar billede gimdner Nybegynder
11. april 2001 - 17:07 #5
hvad er en ldb?
Avatar billede nute Nybegynder
11. april 2001 - 17:09 #6
det er en temporær fil som din connection oppretter...den kan fjernes uten skade...fjern denne, restart din server og prøv på nytt...
Avatar billede gimdner Nybegynder
11. april 2001 - 17:09 #7
jamen fejler er der også når jeg uploader til mit domæne?
Avatar billede gimdner Nybegynder
11. april 2001 - 17:15 #8
er der ingen som kan hjælpe?
Avatar billede nute Nybegynder
11. april 2001 - 17:16 #9
har du ikke installert din egen PWS som du kan teste dine script på ??
Avatar billede gimdner Nybegynder
11. april 2001 - 17:17 #10
nej... jeg uploader bare til domænet og prøver der
Avatar billede nute Nybegynder
11. april 2001 - 17:18 #11
installer PWS og test lokalt....sparer deg for en hel masse tid og krefter. hvis du opplever noen problemer har du selv styr over dete hele, og du slipper å ende opp i samme situasjon som du er i nå...

Avatar billede gimdner Nybegynder
11. april 2001 - 17:21 #12
det kan vel være ligemeget hvor jeg tester?
Avatar billede gimdner Nybegynder
11. april 2001 - 17:22 #13
er der nogen som ved hvad fejler er eller ej?
Avatar billede nute Nybegynder
11. april 2001 - 17:24 #14
poenget er at du har full kontroll over ditt \"utviklingsmiljø\" hvis du tester lokalt. Det er mye enklere å finne feil, restarte server og i det hele tatt arbeide med...det er et tips som vil spare deg for mye tid og krefter....du kan jo selv velge om du vil arbeide med å laste opp dine sider til en server eller arbeide lokalt, men moderne utvikling foregår lokalt... ;)
Avatar billede gimdner Nybegynder
11. april 2001 - 17:25 #15
aarrrggghhhh spørgsmålet går på om der er nogen som kan hitte ud af hvad fejlen betyder
Avatar billede nute Nybegynder
11. april 2001 - 17:33 #16
din database er låst på serveren. Slett *.ldb fil og prøv igjen. i verste fall restart din server (hvis du har tilgang)
Avatar billede gimdner Nybegynder
11. april 2001 - 17:37 #17
hvordan kan en database være låst? jeg har ikke låst den og jeg har lige kigget om den var skrivebeskyttet... det er den ikke
Avatar billede nute Nybegynder
11. april 2001 - 17:41 #18
den kan låses hvis du f.eks. glemmer å lukke din forbindelse på hver ASP side, noe uventet skjer eller andre merkelige ting. Access er ikke den mest stabile datbasen i verden og disse tingene skjer.

hele mitt poeng med at du skulle teste lokalt er nettopp at ved å kjøre dine scripts på din egen maskin før du laster dem opp, så kan du med 100% sikkerhet si at de fungerer før du laster dm opp på en annen server. hvis det ikke fungerer der, så vet du at det er utbyder som skaper problemer for deg. den enkleste måten å løse ditt problem på er å restarte din server...
Avatar billede gimdner Nybegynder
11. april 2001 - 17:44 #19
hehe det har jeg ikke adgang til :o)
Avatar billede nute Nybegynder
11. april 2001 - 17:47 #20
tenk om du så hadde kjørt det lokalt....så hadde du hatt adgang ;)
Avatar billede gimdner Nybegynder
11. april 2001 - 20:05 #21
jamen det sjove er at jeg ikke har lavet noget om på siden eller databasen... det er kommet af sig selv
Avatar billede fox2k Nybegynder
12. april 2001 - 00:29 #22
Har selv prøvet at have det samme problem.

Har ikke selv fundet ud af fejlen endnu.

Jeg oprettede/programmere min side ved hjælp af PWS. Da jeg senere uploadede siden til Win2k Advantage Server kommer denne fejl!!

Skal kikke på serveren om der er noget der, men det kan jeg først komme til i morgen.
Avatar billede netsrac Praktikant
12. april 2001 - 01:00 #23
Den fejl kan også opstå hvis du ikke har fået angivet den rigtige sti til databasen ?
Avatar billede fox2k Nybegynder
12. april 2001 - 01:36 #24
Hvis den rigtige sti ikke er angivet, vil den jo heller ikke virke på Personal Web Server, netsrac?
Avatar billede team_matrix Nybegynder
12. april 2001 - 09:28 #25
lortet virker når jeg tester det i win2k... men når jeg uploader det, volder det problemer.... hjææææææælp
Avatar billede arno Nybegynder
12. april 2001 - 10:38 #26
Du har ikke lavet din sti ud til din database rigtig...

/arno
Avatar billede peacemaker Nybegynder
12. april 2001 - 10:46 #27
jamen kan den godt ændre sig selv? stien altså... for messageboardet har virket i en måned eller so.... og pludselig lavede den denne fejl... uden jeg har pillet eller noget... desuden virker det hvis jeg tester det med ISS eller hvad nu det hedder
Avatar billede morpheus Nybegynder
12. april 2001 - 10:53 #28
Hvordan ser din forbindelse til databasen ud ?
Avatar billede peacemaker Nybegynder
12. april 2001 - 10:54 #29
tempConn = \"PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"guestbook.mdb\") & \";UID=admin;PWD=;\"
Avatar billede fox2k Nybegynder
17. april 2001 - 21:21 #30
Prøv med:
tempConn = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.Mappath(\"guestbook.mdb\")
Avatar billede mrjowns Novice
07. september 2001 - 16:34 #31
Hvad eeehhh, var der nogensinde nogen der fandt ud af fejlen? Jeg har samme problem!!!

Vær rar at hjælpe hvis problemet er løst!!!

--jowns--
Avatar billede netguru Nybegynder
16. oktober 2001 - 08:23 #32
Har osse samme problem... ALT hvad der åbnes med denne connectopn string: \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" kører ikke på min win2k, og jeg er ved at være rigtig træt af min windows! hurra for ASP!

Jeg kan dog få tingene til at virke ved at ændre min connectionstreng til flg:

\"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=\"

altså noget lign:

objConn.Open \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=\" & Server.Mappath(\"database.mdb\")

Jeg vil lige som kommentar skrive, at jeg tit skal rette i noget kode, som er skrevet af andre. Og når man skal lave noget på et site, som konsekvent benytter den anden/\"forkerte\"/\"dårlige\" connection streng, så er men lidt på spanden.

Derfor hører jeg meget gerne fra folk, der ved hvad problemet skyldes. Jeg har genstartet - geninstalleret windows 2k / IIS og den _kan_ bare ikke åbne databaser med \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" - versionen af connection strengen.
Avatar billede morpheus Nybegynder
17. oktober 2001 - 07:29 #33
Har du prøvet at opdatere MDAC (Microsoft Data Access Components) ???

Ved ikke lige helt hvor præcist den ligger, ment ag en søgning på Microsofts hjemmeside.
Avatar billede netguru Nybegynder
17. oktober 2001 - 08:07 #34
Jeg har opdateret min MDAC ja.. jeg ved ikke med spørgeren.