Avatar billede dauer Nybegynder
09. august 2005 - 19:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse til trådløs router

Hejsa
Jeg har lige købt en Netgear trådløs router som jeg skal ha' tilsluttet en stationær computer med kabel og en bærbar computer med trådløs netkort. Forbindelsen til den stationære computer er helt i orden, men den bærbare computer kan overhovedet ikke se netværket. Routeren er sat op som DHCP-server og der er ikke sat nogen sikkerhed på netværket. Jeg har aktiveret broadcastmeddelelser, men deaktiveret al form for kryptering, mac-filtrering. Jeg har også bibeholdt SSID, men den bærbare kan stadig ikke se netværket.
Jeg er derfor løbet tør for ideer og håber selvfølgelig I kan hjælpe.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 19:34 #1
Mange nye bærbare med indbygget netkort har enten en knap eller en taste kombination der tænder for det trådløse netkort. På en Medion MD41300 er det en knap lige under skærmen. på en IBM er det Fn + F5.

Hvilken bærbar er det at du har problemer med?
Avatar billede dauer Nybegynder
09. august 2005 - 19:40 #2
Det er en Acer Aspire 1680. Jeg kan ikke se nogen knap, og jeg synes heller ikke at der er nogen taste kombination der tænder for netværket.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 19:58 #3
hvilket netkort har du i den bærbare?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 20:00 #4
har du installeret driveren til dit netkort?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 20:02 #5
hent den nyeste netkorts driver her: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_1680.html
Avatar billede dauer Nybegynder
09. august 2005 - 20:08 #6
Den side du henviser til er der hvor jeg har hentet driveren til netkortet. Driveren er blevet installeret uden nogen problemer.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 20:09 #7
helt ude foran dit tastatur skal der sidde to knapper der kan betjenes når maskinen er slukket. Den ene er til Wifi og den anden er til Bluetooth. Dette er vist på side 22 i denne manual: http://csd.acer.com.tw/acer/URMUL1.NSF/1af87a750eeeb70f0825628f006e0bfc/f6783f35d9743d7148256eda003c2e66/$FILE/AS1410_1680_Eng_0625.pdf
Avatar billede dauer Nybegynder
09. august 2005 - 20:34 #8
Du har helt ret, jeg troede bare det var en lampe :) Man kan trykke på den og nu blinker den, hvilket den ikke gjorde før, men netkortet kan stadigvæk ikke se noget netværk :(
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 20:37 #9
Har du trykket på begge knapper? Den ene er til BlueTooth!
Avatar billede dauer Nybegynder
09. august 2005 - 20:43 #10
Der sker ikke noget når man trykker på bluetooth knappen. Jeg mener heller ikke at der er bluetooth indbygget i den her bærbar.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 20:50 #11
Det trådløse netkort skal jo også sættes op! Prøv at hente dette program: http://www.stumbler.net/download.php?site=1&filename=NetStumblerInstaller_0_4_0.exe

Hvis det kan detektere dit netkort kan det også se hvad der er af routere i nærheden!

Dit netkort er detekteret hvis det kan ses under device.
Avatar billede dauer Nybegynder
09. august 2005 - 21:02 #12
Okay, mit netkort bliver vist under device, men det ser ikke ud til at programmet kan finde nogen routere i nærheden.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 21:08 #13
Er Routeren tændt?? Er netkortet tændt?? For det program fanger alt hvad der er af trafik. Det kan også vise routere der er krypterede (vise dem, ikke bruge dem)
Avatar billede dauer Nybegynder
09. august 2005 - 21:52 #14
Routeren er tændt, lamperne for både internet og wireless er tændt.
Avatar billede dauer Nybegynder
09. august 2005 - 21:59 #15
Hej igen
Nu virker det sgu!
Jeg var inde i router-indstillingerne og skiftede channel til nr. 11 og nu virker det!
Jeg havde dog selv sat den anderledes bare for at prøve et eller andet, men jeg har så glemt at sætte den tilbage igen efter at du fandt ud af det med knappen. Du skal i hvert fald ha' mange tak for hjælpen.