Avatar billede simtof Nybegynder
11. august 2005 - 17:10 Der er 7 kommentarer

problemer v/ installation af JAVA

I længere tid har jeg ikke været i stand til at se grafer o.l. på min pc. Den siger det er fordi jeg ikke har JAVA. De sider man skal bruge JAVA har så et link til Sun Microsystems JAVA. Jeg trykker herefter på "Download NOW" - "Begin Download" og så får jeg beskeden: De aktuelle sikekrhedsindstillinger forhindrer at ActiveX-objekter kan køres på denne side. Dette kan medføre at siden ikke vises korrekt. Jeg trykker OK og derefter fremkommer denne røde tekst på engelsk:

Windows XP SP2 users: if you encounter an error, look at the top of this page for a yellow bar that reads "This site might require the following ActiveX control: 'Java Plug-in 1.5.0_04' from 'Sun Microsystems, Inc.'. Click here to install..." Click the yellow bar and choose "Install ActiveX Control..." to allow installation to proceed.

We encountered an issue while trying to automatically install Java™ software onto your machine. As a result, Java software was not installed properly.
Avatar billede boxer Nybegynder
11. august 2005 - 17:20 #1
Prøv at installere det fra http://www.java.com/en/
Hvis du får ovennænte besked vedr. activex skal du sige ja til at installere.
Avatar billede simtof Nybegynder
11. august 2005 - 17:25 #2
hej boxer tak for din kommentar. jeg har prøvet dit forsalg men det er den samme hjemmeside; SUN microsystems. Problemet er at den gule bjælke ikke dukker op på min computer, så jeg kan ikke sige ja til at installere det der activeX??
mvh
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
11. august 2005 - 17:30 #3
Prøv at installere Microsoft's Java.... Jeg kan ikke huske hvor man kan finde den, men et kig på Google kan måske hjælpe...
Avatar billede boxer Nybegynder
11. august 2005 - 17:36 #4
Så er det måske installeret?
Eller gå i internetindstillinger - sikkerhed - brugerdefineret niveau - her skal du sørge for at der er flueben i aktiver ved activeX. Start med den første af de 2 valgmuligheder du har. Er det ikke nok prøver du lige den anden også.
Avatar billede _carsten Nybegynder
12. august 2005 - 07:52 #5
Du slår den til her

Funktioner | Blokering af pop-up vinduer | Indstillinger for blokering af pop-up vinduer

Sæt flueben i "Vis blokeringsoplysninger, når et pop-up vindue blokeres"

Kræver så vidt jeg husker en genstart.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
14. august 2005 - 09:21 #6
Det nemmeste er nok at installere manuelt.
Gå ind på denne side: http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp
Aktiver linket "Download JRE 5.0 Update 4" og følg instruktionerne.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
22. august 2005 - 13:14 #7
problemet løst? Spørgsmål lukkes?