Avatar billede myplacedk Nybegynder
14. august 2005 - 09:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere driver - kan ikke kopiere fil

På en Windows 98 SE er der tilsyneladende forsvundet et par filer. Bla. modem-driveren fungerer ikke (usb-modem, så der skal være en driver).

Da modemet ikke fungerer kan jeg ikke fjernstyre maskinen, så mit arbejde foregår over telefonen. Dvs. selv simple ting er ret besværligt, så det er problematisk at prøve sig frem.

Jeg har forsøgt at få brugeren til at geninstallere driveren fra CD, men Windows er ikke samarbejdsvillig. Under installationen brokker den sig over en manglende fil. Denne fil finder vi så på CD'en som normalt, men den siger at den ikke kan kopiere filen. That it, intet om hvorfor, bare at den ikke kan.

Er der nogen der ved hvad det kan skyldes, eller hvad jeg kan gøre?
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2005 - 11:16 #1
Muligvis hjælper dette ikke, men det skader heller ikke. Start computeren -> tast F8 fejlsikret tilstand -> kun kommando-prompt -> skriv -> scanreg /restore -> klik enter  -> vælg ældste tilgængelige dato og følg anvisningen på skærmen
Avatar billede myplacedk Nybegynder
14. august 2005 - 22:13 #2
Det hjalp. Bagefter fortalte han i øvrigt også om en masse andre problemer der blev løst samtidigt. Lægger du lige et svar?
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2005 - 07:35 #3
:o)