Avatar billede daniel_mn Nybegynder
14. august 2005 - 21:09 Der er 23 kommentarer

installerings problem 16 bit Windows Subsystem

Problemmet er at jeg har fra min skole fået en cd med Visual Basic (en gammel version) som jeg skal bruge i skolen og derfor prøver at installere. jeg kan godt åbne programmet med når jeg i dets setup trykker installér kommer denne error besked:

16 bit Windows Subsystem: C:\...\system32\autoexec.nt. The system file is not suitable for running MS-DOS and windows applications.

Og da min skole også bruger xp på deres computere og kører programmet udemærker regner jeg ikke med at det er en xp fejl.

Men hvad kan være grundet til dette, og endnu vigtigere hvordan ordner jeg det?

MvH Daniel Nielsen
Avatar billede vejmand Juniormester
14. august 2005 - 21:13 #1
Kopier filen autoexec.nt fra c:\windows\repair til c:\windows\system32 så spiller det igen.  c",)
Avatar billede haverslev Novice
14. august 2005 - 21:14 #2
Avatar billede daniel_mn Nybegynder
14. august 2005 - 21:17 #3
repair til c:  er jeg ikke helt med på... hvad mener du? er der en mappe der hedder det?
Avatar billede vejmand Juniormester
14. august 2005 - 21:21 #4
Ligger Windows-instalationen ikke på C drevet?
Avatar billede daniel_mn Nybegynder
14. august 2005 - 21:23 #5
jo men jeg har ikke nogen mappe under windows mappen der hedder repair til c:    det forstår jeg ikke hvad du mener men... nok bare mig der ikke kender nok til denne slags ting
Avatar billede daniel_mn Nybegynder
14. august 2005 - 21:25 #6
sry nu er jeg med... den  tager jeg på min skulder... heh
Avatar billede vejmand Juniormester
14. august 2005 - 21:27 #7
Mappen heder repair. Her finder du filen autoexec.nt og højreklikker på den og klikker på "Kopier"

Derefter går du ind i mappen c:\windows\system32 og klikker på "Rediger" og på "Sæt ind"
Avatar billede daniel_mn Nybegynder
14. august 2005 - 21:38 #8
nu er det gjort og den error pop-up kommer ikke mere. MEN... nu dker der bare intet når jeg klikker på installer. hvad nu?
Avatar billede daniel_mn Nybegynder
14. august 2005 - 21:39 #9
eller dvs den tænker lige (timeglaset) i et sekund og så dropper den det og intet sker
Avatar billede haverslev Novice
14. august 2005 - 21:43 #10
Nogle gange er det ikke nok, at kopier autoexec.nt
fra C:\windows\repair mappen til c:\windows\system32 mappen.

Prøv også at kopier:
config.nt    fra C:\windows\repair mappen, til c:\windows\system32 mappen
command.com  fra C:\windows\repair mappen, til c:\windows\system32 mappen
Avatar billede daniel_mn Nybegynder
14. august 2005 - 21:47 #11
der er ingen filer i min windows mappe med navnet command.com men den anden: config.nt er der...
Avatar billede haverslev Novice
14. august 2005 - 21:50 #12
Ok prøv at se om du kan installere i første omgang - uden command.com filen

Er der XP Home eller XP Pro du har ?
Avatar billede daniel_mn Nybegynder
14. august 2005 - 21:54 #13
jeg bruger xp pro... virker ikke lige nu efter config og autoexec.nt
Avatar billede haverslev Novice
14. august 2005 - 21:57 #14
Prøv at klikke på dette link og installer det (klik på kør)
http://homepage.ntlworld.com/spence.../XPProfiles.exe
Avatar billede daniel_mn Nybegynder
14. august 2005 - 21:59 #15
sikker på at det link virker?
Avatar billede daniel_mn Nybegynder
14. august 2005 - 22:03 #16
jeg kommer ind på en error side når jeg trykker på linket... måske noget med  de der punktummer. ved det ik
Avatar billede haverslev Novice
14. august 2005 - 22:03 #17
Næææ, men vi prøver lige igen
http://homepage.ntlworld.com/spencer.greystrong/XPProfiles.exe

Ellers gå ind her:
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no63
Og find linien:
If your operating system is Windows XP Professional click on this link:
Klik på linket udfor teksten
Avatar billede vejmand Juniormester
14. august 2005 - 22:03 #18
Avatar billede daniel_mn Nybegynder
14. august 2005 - 22:08 #19
argh.. hjælper ikke... alle filerne er ovre og overskrevne... hmmmm
Avatar billede haverslev Novice
14. august 2005 - 22:18 #20
Ja, så ved jeg ikke lige, hvad vi kan "hitte" på.
Avatar billede daniel_mn Nybegynder
14. august 2005 - 22:21 #21
nej okay... måske en form for vira eller noget... ærgeligt... jeg prøver min datalogi lærer i morgen, for at høre om hun har noget spændende at byde på. jeg kan lige skrive det herinde hvis jeg finder frem til noget. men tak for hjælpen "so far". hyg dig
Avatar billede haverslev Novice
14. august 2005 - 22:24 #22
Vira / Spyware er en mulighed, men det kan du checke med nedenstående:

Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne viruscanner:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Aktiver det hele i opsætningen, så den kan skanne alt igennem.
Den kan finde en hel del filer, som den ikke kender og som IKKE er virus - her vil den skrive "no action taken" og de slettes selvfølgelig ikke.    (Kan tage et par timer at kører alt)
Avatar billede hcma Novice
15. august 2005 - 21:05 #23
som der står nederst i http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no63

Typisk er det spyware der sletter autoexec.nt for at beskytte sig selv, så det ville nok være en god ide, lige at se en HijackThis-log fra maskinen.