Avatar billede spif2001 Nybegynder
17. august 2005 - 21:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Gendanne slettede billeder på kamera

Hej

Min far er den stolte ejer af et Digital kamera med SD ramkort. Som den IT ukyndige han er, har han under et togt i kameraets menuer fået lavet et format på SD ram kortet - over 200 billeder er væk!!!

Kan det lade sig gøre at gendanne disse billeder? Please please sig ja og giv mig en løsning. 200 billeder hvoriblandt billeder af min nyfødte søn ligger, er for meget at bære :(
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
17. august 2005 - 21:59 #1
Vigtigst af alt: Brug ikke kortet til noget som helst - sæt skrivebeskyttelsen på. Der må ikke skrive på kortet mere, så kan der sker mere.

Der er en mulighed her:

http://www.allworldsoft.com/software/17-856-f-recovery-for-sd.htm.
Avatar billede boxer Nybegynder
17. august 2005 - 22:02 #2
GetDataBack er også en mulighed:
http://www.runtime.org/gdb.htm

Godt nok sørgeligt at miste de billeder :o/
Avatar billede boxer Nybegynder
17. august 2005 - 22:04 #3
Jeg mener at prøveversionen kan se om der er billeder på kortet. Men skal de gendannes skal programmet købes.
Der er vist nog også skrevet en artikel om emnet her på E.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
17. august 2005 - 22:07 #4
Det gælder også for min version hvor de vil have 49$
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2005 - 22:24 #5
"Men skal de gendannes skal programmet købes" Det mener jeg kun er delvis korrekt, hvis du finder billedet med GetDataBack kan du normalt også åbne det så kan der laves et screenshot osv. tidskrævende,men det er gratis
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2005 - 22:31 #6
Dette er gratis, jeg har selv brugt det, men på et CompactFlash ram-kort, mon ikke det også kan klare et SD ramkort
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
Avatar billede spif2001 Nybegynder
17. august 2005 - 22:34 #7
Hehe - har lige talt med de gamle og de er villige til at punge ud, hvis det kan redde billederne.

Og selvfølgelig har nissen taget et par billeder efterfølgende....

Hvad der er lidt for dårligt er, at en Bilka-ekspedient i deres fotoafdeling har sagt til dem, at "det var bare ærgeligt - det kan ikke lade sig gøre at få dem igen".

Nu ved jeg bare ikke hvem der skal have pointene.

Eftersom den første er billigst og var det først svarede, må det vel være halvamatoer der står for skud. Så læg et svar :)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
17. august 2005 - 22:38 #8
Et lille svar - men forsøg stadigvæk, selvom de har taget et billede eller 2. Jvf. hjemmesiden, så kan det måske stadigvæk gendannes.

Håber du finder billederne igen - eller må du jo endnu et barn :-)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
17. august 2005 - 22:38 #9
Avatar billede spif2001 Nybegynder
17. august 2005 - 22:46 #10
He - ikke flere børn til mig - har 2 sønner nu og så stopper legen :)
Avatar billede taastrupmanden Nybegynder
18. august 2005 - 19:44 #11
Ellers Prøv at gå ind til din fotohandler (Bingo foto) redede nogle Billeder for mig engang for kun 50 kroner.. her i Danmark

Taastrupmanden
Avatar billede spif2001 Nybegynder
19. august 2005 - 08:00 #12
Sådan! Reddede 195 ud af 207 billeder! Det er da bare for fedt!

Endte med at bruge ibtage's gratis (hvis man da ikke lige donerer dem penge) program og det virkede som en drøm. Da du ikke har fået point, har du i stedet fået en spandfuld karma.

Tak for det gutter - mine forældre blev SÅ glade for det :)
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 14:41 #13
Til lykke - det er bare dejligt, og det glæder mig at jeg kunne hjælpe - med hensyn til point så tror jeg heller ikke jeg kan nå at bruge dem jeg allerede har (pt. 9.071)

m.h.  Ib - http://www.visithaven.dk
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
19. august 2005 - 17:38 #14
Tillykke