Avatar billede miljoeken Nybegynder
24. august 2005 - 11:21 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

hjælp til trådløst netværk

hey
Jeg er helt grøn på dette område, så derfor spørger jeg jer:

Jeg har lige bestilt Cybercity 2Mbit internet med deres standard router. Nu vil jeg så gerne have oprettet et trådløst netværk i huset så internettet også kan deles.
Lige nu er der kun 1 computer som skal kobles trådløst på, mens den anden kan kobles direkte til routeren.

Spørgsmålet er så:
Hvad skal jeg have?
- en trådløs router eller accespoint - og hvilken?
- hvilket trådløst netværkskort til den stationære?

Prisniveauet skal være rimeligt (dvs. max ca. 700-800 kr for det hele) - for netværket skal bare fungere og køre stabilt.
Netværket skal helst være 54 Mbit

På forhånd tak for hjælpen, for jeg er på helt bar bund her...
Avatar billede sdn Nybegynder
25. august 2005 - 09:23 #1
Du skal bruge en Router. Et godt bud kunne være et D-Link starter kit med trådløs Router og trådløst USB netkort. Denne pakke ligger lige lidt over dit pris niveau, men de fleste producenter så som Zykel, Linksys har tilsvarende pakke tilbud.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=111536
Avatar billede miljoeken Nybegynder
27. august 2005 - 11:49 #2
Ok tak - prisen var også kun vejledende, så lad os bare hæve den til 1000 kr.

Det ligner en ok ide, men jeg forstår ikke helt hvorfor hastigheden på netværket er sat til 54 Mbps mens hastigheden på modemet er 8 Mbps.

Er det ikke muligt at få en anden løsning end USB, for jeg har ikke flere ledige USB porte - måske en PCI eller AGP løsning?
Avatar billede sdn Nybegynder
27. august 2005 - 15:22 #3
DLink har et 54Mbps PCI netkort > http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150545
Den findes muligvis også i et pakketilbud sammen ovenstående DSL router.
Men så vil jeg anbefale at købe DLink 524 routeren > http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150543

De 8Mbps er den maximale aDSL hastighed modemet understøtter. Altså kan din internetforbindelse max udvides til 8Mbps....Derfor bør du nok vælge at købe router og netkort seperart. Men de to produkter er faktisk også billigere i løsvægt end pakketilbudet :)
Avatar billede miljoeken Nybegynder
09. september 2005 - 20:32 #4
nå, nu købte jeg linksys router + trådløst netkort, og det virker fint.
den samlede pris blev ca. 850 kr

men tak for hjælpen, selvom det ikke blev det du anbefalede - smid lige et svar så du kan få nogle point
Avatar billede sdn Nybegynder
09. september 2005 - 20:35 #5
ok...
Avatar billede sdn Nybegynder
09. september 2005 - 20:35 #6
takker :)