Avatar billede Slettet bruger
24. august 2005 - 19:44 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hvilket java program

Hey.
Jeg vil gerne lære at programmere i java, men ved ik hvilket program/hvilken editor jeg vil bruge.

Jeg har prøvet netbeans, men den kan alt for meget, jeg ville aldrig komme til at bruge halvdelen af hvad det kan, det proram gider jeg ik bruge, jeg vil bare ha et spimelt program med en compiler. Noget alla Notesblok ville være rart.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2005 - 19:46 #1
du kan da sagtens skrive dine programmer i notepad

:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2005 - 19:46 #2
jeg vil normalt anbefale Eclipse (www.eclipse.org) men den har altså også
mange features
Avatar billede _carsten Nybegynder
24. august 2005 - 19:49 #3
Så brug Notepad eller TextPad

TextPad: http://www.textpad.com/download/

Jo - du skal nok komme til at halvdelen af det
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. august 2005 - 19:59 #4
ultraedit er nice erstatning for notepad du kan sætte den op til at kunne compile og have syntax farvning men det er så det... men den har nok også for mange features som du ikke skal bruge.

Bluej er rimlig primitiv og lavet specielt til java men ikke noget jeg vil anbefale hvis du skal kode mere end en uge.

Eclipse, Jbuilder, Netbeans osv. ser måske ud til at kunne en masse som du ikke har brug for, men de når du lærer dem at kende er der sikket også en masse features som du ikke kan leve uden.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2005 - 20:17 #5
hvis vi er ovre i allround editorer, så er jeg glad for JEdit - bl.a. fordi
den er skrevet i Java og jeg derfor kan bruge den på forskellige styre systemer
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2005 - 22:55 #6
tak..jeg prøver Textpad og ultraedit og ser hvilken af dem jeg synes best om ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. august 2005 - 23:37 #7
sådan sætter du den op til at køre java http://sbs.cs.olemiss.edu/ultraedt.html
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2005 - 10:03 #8
Mange tak.. Det er jo genialt ;)
Avatar billede andreas_ace Nybegynder
25. august 2005 - 19:35 #9
Senere kan du prøve IntelliJ.
Der findes en 30dages trial.
Avatar billede jinks_83 Nybegynder
01. november 2005 - 16:56 #10
Der findes en rigtig Java editor som er meget skrabet, men stadig giver dig fornemmelsen af opbyggelsen af Java - så min anbefalding er JCreator
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2005 - 10:57 #11
tak for svarene, gider nogen ligge et svar ?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. november 2005 - 10:59 #12
valgte du ultraedit ?
Avatar billede _carsten Nybegynder
02. november 2005 - 20:01 #13
Svar.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2005 - 22:28 #14
Jeg valgte Jbuilder... Det virker rigtig godt.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
02. november 2005 - 23:29 #15
>> jinks_83
"Der findes en rigtig Java editor" - Mig bekendt er JCreator skrevet i C++, så de andre editorer der er nævnt her er vel mere rigtige i javaforstand :)

>> fknight

Medmindre du har valgt foundation versionen af JBuilder, så tror jeg ikke du finder en java ide der kan mere end JBuilder.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. november 2005 - 23:32 #16
JBuilder er et glimrende produkt.

Det værste ved det er pris skiltet (Enterprise Edition).

Det næstværste er memory forbruget (recommended 768 MB taler sit sprog).
Avatar billede _carsten Nybegynder
03. november 2005 - 16:46 #17
Hvis du valgte JBuilder, må det også være simonvalter som bør have point

Dem får han her: http://exp.dk/spm/661560