Avatar billede g00fy Nybegynder
30. august 2005 - 10:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Check af user input data

Hej

Er der en funktion i c++ (borland builder) der kan checke på den tekst /værdi en bruger skriver i en edit box?

så jeg kan lave et check på at brugeren ikke skriver "nej" der hvor brugeren skal skrive sit års tal.

på forhånd tak.
Avatar billede g00fy Nybegynder
30. august 2005 - 11:17 #1
int a = StrToIntDef(Edit1->Text,0);
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
30. august 2005 - 11:54 #2
int aartal;

if aartal != 0-9
{
    printf("Du må kun indtaste tal");
}

Har ikke mulighed for lige og tjekke om det er rigtigt. Men den skulle gerne virke sådan, at hvis man taster andet ind end tal fra 0-9. Så får man en fejl
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
30. august 2005 - 11:57 #3
Arr det var ikke en funktion jeg skrev. Sorry