Avatar billede taastrupmanden Nybegynder
01. september 2005 - 08:57 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Har Belkin model nr. F5D7230-4 Router

Jeg har to Computere tilsluttet denne router, men jeg ville gerne kunne dele filer mellem disse to computere, gennem denne router, hvordan gør jeg det

200 point, til det bedste svar gives:
Avatar billede christoffero Nybegynder
01. september 2005 - 09:58 #1
Er det ikke "bare" at aktivere fildeling, også ind i "My Network Places" og se om du kan se den anden computer, kan du ikke det så check dine firewall settings og tillad "File sharing\fil deling" ... prøv evt at find din ip\computer navn og skriv \\jens_andersen eller hvad den anden computer hedder og se om du kan tilgå den sådan, held og lykke med det. :)
Avatar billede heg Nybegynder
01. september 2005 - 12:06 #2
Sørg for at firewall på de to maskiner er deaktive, således at den eneste firewall er den der ligger på routeren.
Gør alle drev på de to comp tilgængelige ved at tildele fildeling.
Gå i dos-prompt på hver af computerne og skriv ipconfig /all
Prøv herefter at pinge den anden computer ved at skrive ping efterfulgt af den ip-adresse du fik oplyst under ipconfig /all.
Så skulle du gerne få et svar.
Avatar billede heg Nybegynder
03. september 2005 - 07:00 #3
Har du fået det til at fungere ?
Avatar billede heg Nybegynder
05. september 2005 - 20:00 #4
Har du fuldstændig glemt at reagere på kommentarer og svar på de spørgsmål du har åbne i eksperten. Du har jo efterhånden flere ret gamle ting kørende. Du vil næppe kunne forvente meget hjælp fremover hvis du fortsætter på den måde.
Avatar billede taastrupmanden Nybegynder
13. september 2005 - 20:38 #5
Jeg har ikke fået det til at virke, endnu, nej desværre ikke
Avatar billede taastrupmanden Nybegynder
13. september 2005 - 20:40 #6
Ok jeg har vidst fået en lærestreg af jer nu.
Jeg skal nok svare jer hurtigere.
Avatar billede christoffero Nybegynder
14. september 2005 - 12:51 #7
Hey stadig problemer? nu har vi jo fået points så skulle vi meget gerne have det til at virke