Avatar billede vandpibe Nybegynder
01. september 2005 - 22:30 Der er 7 kommentarer

min computer bipper

Når jeg spiller på min computer begynder computeren at bippe lange kontinuerlige bip. Det virker ikke som om at mit spil bliver langsommere, men det er vildt frustrerende at lytte til. Er der nogen der har oplevet det samme eller har et forslag til hvad problemet kan være?
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2005 - 01:27 #1
kunne tyde på det er et varmeproblem...
Avatar billede christoffero Nybegynder
02. september 2005 - 08:58 #2
Tror også det er et varme problem ... han huske en AMD K6 tror (jeg den hed) som lavede samme nummer
Avatar billede c-holst Novice
02. september 2005 - 13:18 #3
Prøv fx at gøre dine blæsere og køleprofiler rene, og kør evt en tid uden side i kabinetet.

Blæserne piller du af og gør rene.
profilerne kan du bedst gøre rent med komprimeret trykluft på dåse. Støvsugning kan skabe statisk elektricitet, som kan skade dine komponenter, så det er  på eget ansvar.

Husk, at aflade dig selv, ved fx at holde hånden på kabinettet og fx en radiator

det gælder cpu blæser, evt blæser på chipset og gfx.
en anden ting der også kan løbe varm er rammene
Avatar billede vandpibe Nybegynder
12. september 2005 - 22:15 #4
mange tak for hjælpen! problemet var at den blev overophedet, så jeg åbnede computeren, så den kunne for luft! Og det fungerede. Nu mangler jeg lige at rengøre den som du har foreslået.
Avatar billede vandpibe Nybegynder
12. september 2005 - 22:17 #5
hmmm, hvordan er det lige at man giver point?
Avatar billede c-holst Novice
13. september 2005 - 08:08 #6
Det kan du nu hvor jeg har lagt et svar ind:-)
Avatar billede c-holst Novice
12. oktober 2005 - 20:24 #7
Fandt du ud af noget, og har du evt brug for mere hjælp?

ellers må du gerne lukke tråden her, da der sansynligvis ikke kommer flere indlæg.

mvh

c-holst