Avatar billede henrikbremer Nybegynder
06. september 2005 - 09:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Oversigt over standard lib til C++

Jeg er ved at lære C++ og er selv en semierfaren java programør. Java har jo sådan en smart API man kan finde på SUNs hjemmeside, der giver et overblik over alle standard bibliotekerne der følger med - MIT SPØRGSMÅL ER, om der findes et tilsvarende sted på nettet for standard C++ biblioteker?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2005 - 09:57 #1
du skal skelne mellem ANSI standard biliotek og de compiler/platform
specifikke biblioteker

det første er ret lille - det andet kan være ret stort
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2005 - 09:58 #2
med hensyn til det første:

http://www.cppreference.com/
http://www.cplusplus.com/ref/

er om ikke perfekt så skulle give et OK overblik
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2005 - 09:59 #3
med hensyn til det andet skal du lige først fortælle hvilken compiler/platform du bruger
Avatar billede henrikbremer Nybegynder
06. september 2005 - 10:37 #4
Jeg bruger Microsoft Visual C++ 6.0

Hvis jeg forstår det rigtigt, så kan min compiler altså gøre brug af et ud af flere ANSI standarder? Og derudover selv have en række andre biblioteker, som kun denne compiler indeholder eller hvad?

Tak for linkene, det var dem jeg ledte efter.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2005 - 10:51 #5
Du kan bruge ANSI C bibliotekerne og ANSI C++ bibliotekerne

Og med VC++ kan du bruge: Win32 API biblioteket, MFC biblioteket
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2005 - 10:54 #6
du kan findes docs for dem online på msdn.microsoft.com - og hvis du har installeret
end fuld VS 6 så burde du også have installeret MSDN lokalt
Avatar billede henrikbremer Nybegynder
06. september 2005 - 11:06 #7
Tak for svaret - hvis du vil have din point skal du bare svare... ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2005 - 11:09 #8
kommer her
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 20:31 #9
så mangler du bare at acceptere svaret