Avatar billede binderup Nybegynder
09. september 2005 - 13:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

flytte data fra en version 4.1 til en version 3.23

Jeg sidder og udvikler PHP applikationer der i udviklingsmiljøet gemmer data på en Mysql v. 4.1 hvor jeg senere skal eksportere data til en server med version 3.23.

Der er noget levn fra nogle gamle tabeller hvori der indgår æøå i tabelnavn (levn fra en tidligere udvikler) - i produktionsmiljøet hvor der allerede er tabeller med æøå i navnet er der ikke problemer med at læse eller skrive data.

Det er når jeg skal flytte SQL struktur og data fra udviklingsmiljøet over til produktionsmiljøet at det går galt. alle steder hvor der står noget med æøå kommer der underlige tegn, hvorefter jeg skal igennem en længere process med at rette manuelt.

Jeg har eksporteret via phpmyadmin (brugt understøttelse for version 3.23) samt prøvet at benytte EMS Mysql manager - men lige lidt hjælper det.

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig til nemt at flytte data uden tab af danske bogstaver.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2005 - 08:51 #1
skal du ikke bare konvertere filen fra UTF-8 til ISO-8859-1 ?

(hvilket du kan få færdige utilities til)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 20:25 #2
fundet en løsning eller ?
Avatar billede binderup Nybegynder
02. november 2005 - 10:43 #3
ja jeg fandt en løsning - grundet nogle helt andre omstændigheder flytter vi databasen over til en ny server hvor vi bruger en nyere version af MySQL hvor vi ikke har disse problemer