Avatar billede ingenproblem Nybegynder
09. september 2005 - 21:36 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

hvordan er billed kvaliteten på det her digital kamera

overskiften siger vist alt. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=119233 det her kamera, er der en der gider finde et billede på nettet der viser hvordan kvaliteten af kameraet er? specifikationer står i linket. altså bare et billede der er af samme kvalitet som dem man tager med det kamera jeg linkede til, sådan så jeg ved hvor gode billeder man tager med den bliver
Avatar billede old-faithful Praktikant
09. september 2005 - 23:25 #1
Prøv at se her: http://gear.ign.com/articles/423/423436p1.html

Det er godt nok ikke Value-udgaven som den på EdbPriser, men indmaden er nok nogenlunde det samme.

Størrelsesmæssigt er det et smart kamera, men kvaliteten er ikke i top. Bemærk at størrelsen på billederne (med CardCam value) ikke bliver særlig stor, kun 0.3 megapixels. At du kan tage 0.8 i "interpoleret" betyder blot at det oprindelige (lille) billede forstørres, det betyder altså ikke bedre kvalitet.
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
10. september 2005 - 00:25 #2
Ja ok, men hvad har det med spørgsmålet at gøre? altså det jeg godt kunne tænke mig var at der blev posted et link til et billede der er af nogenlunde samme kvalitet som de billeder man tager med kameraet på edbpriser ( og ikke på ign ) :)
Avatar billede old-faithful Praktikant
10. september 2005 - 01:06 #3
Der er links til eksempler på billedkvaliteten på ovennævnte adresse... men det hjælper selvfølgelig ikke, hvis de ikke må være på ign :-)
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
10. september 2005 - 01:55 #4
:D havde sq slet ikke set billeder, sorry mate, smider du lige et svar? og billeder er af samme kvalitet som det på edbpriser,ik? vil lige sikre mig, fordi det er jo to forskellige kameraer :)
Avatar billede taastrupmanden Nybegynder
10. september 2005 - 09:17 #5
Hvis folk vil kigge på Billeder af sit eget kammeramodel digtalt: så kan kan klikke sig ind på www.fotokritik.dk og se en masse private Billeder derinde, og lige vælge det kamera man har, eller måske har tænkt sig at ville købe..
Avatar billede perj Nybegynder
10. september 2005 - 11:10 #6
Jeg tror det er samme kamera som det her Praktica Micropix. Jeg har sådan et "kamera", og du skal udelukkende betragte det som billigt legetøj. Jeg har uden held ledt efter nogle billeder på nettet, taget med dette kamera. Du får dette link hvis det kan hjælpe dig:http://www.tiscalipc.co.uk/products.asp?recnumber=1303
Avatar billede killifish Nybegynder
10. september 2005 - 11:18 #7
Læg mærke til at det er en CMOS sensor som sidder i kameraet. Det giver ikke gode billeder.

Jeg har haft den tidligere model af Creative's Cardcam. Det er *meget* svært at styre. Især farver bliver fucked op. Billeder af mennesker er ligeledes problematisk - efter kameraet har haft fat i dem er farverne ofte så ødelagte at resultatet ligner impressionistisk kunst.

Jeg har nogle eksempler fra mit kamera (altså modellen før den du linker til). De er alle beskårede for at se nogenlunde ud:

http://www.solitude.dk/archives/files/20040414_my_feet_arrow.jpg
http://www.solitude.dk/archives/files/20040419_systemskifte.jpg
http://www.solitude.dk/archives/files/20040622_k3.jpg
http://www.solitude.dk/archives/files/20040624_kennedy.jpg
Avatar billede old-faithful Praktikant
10. september 2005 - 12:57 #8
Du ville have et svar... :-D
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
10. september 2005 - 23:44 #9
Det er da nogle ganske fine billeder killifish? syntes jeg ihvertfald mht. kvaliteten :P og tak taastrupmand for linket, men syntes ikke at jeg kan finde creatives kamera der inde :( men du siger du har "beskåret" dem, altså du har siddet og redigeret dem osv?
Avatar billede killifish Nybegynder
11. september 2005 - 00:36 #10
Farverne er ikke engang tæt på at være gode. :o)
Jeg har beskåret dem alle (altså fjernet dele af billedet), derefter har jeg skaleret dem ned i størrelse således at de fremstår skarpere end de rent faktisk er. Jeg ville vise dig originalerne, men jeg har dem ikke længere. Nu bruger jeg et 'rigtigt' kamera. :o)
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
11. september 2005 - 06:08 #11
årh, så er jeg forvirret igen. skal jeg købe skal jeg ikke, jeg bliver snart sygkopat
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
11. september 2005 - 06:10 #12
jeg fik at vide at den var god nok hvis man skulle bruge den til auktioner på qxl, og det er netop hvad jeg skal. men i artiklen i IGN, der er der nogle billeder, og de er da nogenlunde "ok"
Avatar billede killifish Nybegynder
11. september 2005 - 09:53 #13
Altså, til 100,- plus fragt er det jo bare med at købe. Hvis det ikke er godt nok til dig har du kun mistet 100,-
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
11. september 2005 - 13:24 #14
"kun" mistet 100 :Djeg ahr altså ikke særligt mange penge :( endu et spørgsmål som ender i endu mere forvirring
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
11. september 2005 - 13:27 #15
ellers hvis du vil, kan jeg købe det, tage billederne og sende dem til dig og så kan du skære dem ned som du ahr gjort med de andre så de bliver pænere, altså kun hvis du vil selvfølgelig, så vil jeg give dig alle mine points plus god karma og selvfølgelig være dybt taknemmelig :D
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
11. september 2005 - 13:27 #16
eller der findes måske nogle andre brugte digital kameraer til samme pris?
Avatar billede killifish Nybegynder
11. september 2005 - 13:47 #17
Altså, at beskære billeder er ikke svært. Det findes der programmer til (Photoshop er din ven, men der er også gratisprogrammer)
Avatar billede old-faithful Praktikant
11. september 2005 - 14:39 #18
Ja.. beskære, farveændring, skarphed osv. kan du gøre med gratisprogrammet fx IrfanView (www.irfanview.com).
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
11. september 2005 - 16:08 #19
kan ligeså godt sige at jeg er elendig til den slags.... findes der andre alternativer end det kamera?
Avatar billede killifish Nybegynder
11. september 2005 - 16:11 #20
Hvis du kun har 100,-? Sikkert ikke medmindre din telefon tilfældigvis har et kamera indbygget. Man får hvad man betaler for, og 100,- er altså ikke særligt meget.
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
11. september 2005 - 16:28 #21
men hvis jeg køber det og downloader de programmer så kan jeg få billederne til at være ligeså gode som dem du linkede til?
Avatar billede killifish Nybegynder
11. september 2005 - 16:33 #22
Ja, med lidt øvelse - kameraet skal holdes meget stille. Dine billeder skulle gerne blive bedre fordi den model du vil købe er en nyere model end den jeg har taget mine billeder med. Det skulle være meget underligt hvis de ikke har forbedret kameraet.
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
11. september 2005 - 16:49 #23
cheers mate
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
11. september 2005 - 16:50 #24
smider du forresten lige ein answer
Avatar billede killifish Nybegynder
11. september 2005 - 16:57 #25
Behold bare dine point. :o)
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
12. september 2005 - 03:14 #26
Ok så jeg kan altså sikre mig at når jeg har købt det kamera kan jeg lave billeder ligesom dem du ahr taget? har givet dig god karma btw