Avatar billede dauer Nybegynder
15. september 2005 - 17:33 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Forstærkning af trådløs signal

Hejsa
Jeg har et netværk med en tråløs router og det virker fint, men der er dog lidt problemer med rækkevidden visse steder i huset. Jeg kunne derfor godt tænke mig forstærke signalet på en eller anden måde. Jeg ved at man kan købe forstærkere der er specielt beregnet til det, men de er temmelig dyre, og så var det, at jeg tænkte om man ikke kunne opsætte en ekstra trådløs router eller acesspoint på halvvejen. Vil det kunne løse mit problem?
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. september 2005 - 17:49 #1
Du kan evt løse problemet med retningsbestemte antenner. Disse er gode fordi de fokusere signalet der hvor der er brug for det og også kan nedsætte udstrækningen af området steder hvor det ikke er godt at nettet kan nås.

D-link laver nogle rimelige nogle til prisen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. september 2005 - 17:54 #2
Routeren du har i dag kan du lige prøve at anbringe så højt som muligt, det skulle gerne give lidt ekstra rækkevidde.

Hvis det er en Linksys kan du bruge en Range Expander: http://www.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=US%2FLayout&packedargs=c%3DL_Product_C2%26cid%3D1115416829757&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper
Eller http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=112191
Avatar billede dauer Nybegynder
15. september 2005 - 17:58 #3
Det er en Netgear trådløs router
Avatar billede dauer Nybegynder
15. september 2005 - 18:02 #4
Jeg sidder lige og kigger på midt-data.dk, og de har flere typer antenneforstærkere - og så til netgear. Det er bare lidt svært at vide hvad der er nok.
Avatar billede kenp Novice
15. september 2005 - 21:56 #5
Men ja du vil kunne bruge en router/ap også sætte op på halvvejen.. men så skal de være kablet til din nuværende router.. med mindre at de understøtter funktione at repeate.