Avatar billede jmp.dk Nybegynder
16. september 2005 - 23:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Offline funktion, forslag til løsning?

Jeg skal til at skabe muligheden for at man med en laptop kan  exportere skemaet fra (master) databasen til en lokal database (slave) og exportere nogle tabeller med alla data nogle tabeller med udvalgte data.
Senere skal man så kunne læsse de data man har lavet lokalt op på serveren igen nå man er tilbage på netværket.

Jeg har en ide om at det alt sammen kan gøres med replikerings functionaliteten i MS Sql Server, men jeg har ingen erfaring i at bruge det.

Det hele skal styres fra min applikation hvilket vil sige at man ikke kan bruge funtioner fra Enterrise manager.

Min database er bygget op med primary og foreign keys, og alle primary keys er int identy.
Giver det noget problem.

Er der nogen færdige komercielle komponenter man kan bruge?

Løsningen skal helst være generisk så den ikke bliver væltet af at jeg ændrer or tilføjer et par kolonner eller tabeller.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig igang med gode forslag.
Avatar billede ricky Nybegynder
17. september 2005 - 11:08 #1
Microsoft selv har en tilsvarende feature i Microsoft CRM. http://www.microsoft.com/businesssolutions/crm/default.mspx

Baseret på MSSQL replikering uden brug af ekstra komponenter (tror jeg - er ikke helt sikker). På klienten installerer de MSDE.

Jeg har ikke selv endnu rodet med dette setup.. men har kigget på det og forventer at gøre det selv snart.. det ser ud som om at standard MSSQL replikerings-funktionalitet vil kunne fungere uden de store problemer.

Alternativ kunne være http://www.red-gate.com/products/SQL_Toolkit/index.htm
Avatar billede trer Nybegynder
19. september 2005 - 16:35 #2
Kig på SQL-DMO objekterne.
Avatar billede jmp.dk Nybegynder
05. december 2008 - 11:49 #3
trer Dmo var loesningen.
Du faar point.
undskyld det sene response