Avatar billede fri-hash Nybegynder
29. september 2005 - 08:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kald af flere webservices / programstruktur

jeg mangler åbenlyst kendskab til/forståelse for noget grundlæggende omkring struktur...

hvis jeg har et script som følger:
<%@ Page Language="C#" %>
<%@ assembly name="NamespaceNavn" %>

<script runat="server">

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        NamespaceNavn.KlasseNavn service = new NamespaceNavn.KlasseNavn();
      [[en masse variabelerklæringer]]

        try
        {
            service.Funktion1([[in- og out- parametre]]);

        [[bearbejdning af data]]

            service.Dispose();
        }
        catch (Exception er)
        {
            Response.Write(er.Message);
        }

</script>

jeg har så prøvet at tilføje linien
    service.Funktion2([[in- og out- parametre]]);

flere steder, men ingen af dem vil lykkes - hvis jeg erstatter linien
    service.Funktion1([[in- og out- parametre]]);
med ovenstående (funktion2) kører det fint, begge funktionskald virker altså hver for sig, men hvis jeg skal bruge data returneret fra både funktion1 og funktion2, hvad gør jeg så?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 08:31 #1
1)  du kan sagtens kalde dins ervice flere gange

2)  kan du uddybe "men ingen af dem vil lykkes" ? hvilken fejl besked ?

3)  det anses som god praksis for web services at lave så meget som muligt i et kald
Avatar billede fri-hash Nybegynder
29. september 2005 - 08:44 #2
2) med "ingen af dem vil lykkes" menes ingen af de varianter jeg har prøvet, ved at placere det andet kald forskellige steder - f.eks.

<%@ Page Language="C#" %>
<%@ assembly name="NamespaceNavn" %>

<script runat="server">

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        NamespaceNavn.KlasseNavn service = new NamespaceNavn.KlasseNavn();
      [[en masse variabelerklæringer]]

        try
        {
            service.Funktion1([[in- og out- parametre]]);

            service.Funktion2([[in- og out- parametre]]);

        [[bearbejdning af data]]

            service.Dispose();
        }
        catch (Exception er)
        {
            Response.Write(er.Message);
        }
</script>

fejlbeskeden er (DOH! sorry for ikke at angive den i opr. spm.)
"The underlying connection was closed: An unexpected error occurred on a receive."

3) jeg har desværre ikke selv kontrol over hvilke data hvert kald kan returnere, da det er webservices på en ekstern server, stillet til rådighed af en organisation som jeg ingen tilknytning har til.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 22:05 #3
pas
Avatar billede fri-hash Nybegynder
07. oktober 2005 - 08:32 #4
øv