Avatar billede madsass Nybegynder
01. oktober 2005 - 17:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Switch problemer

Hej Eksperten.
Længe siden jeg har været herinde. Godt at være tilbage. Spørgsmålet kommer her:

Den computer jeg sidder ved nu, altså den PC som ham der bor her ejer. Den er så sjovt nok på nettet.
Meeen, min computer som er sat i switchen er ikke på nettet. Pæreren ved porten hvor mit netkabel er sat til blinker, ligesom den her computers kabel.

Hvordan kommer jeg på nettet med min? Den siger at der er oprettet forbindelse til nettet, men kan jeg ikke komme ind på nogle hjemmesider.
Avatar billede neoman Novice
01. oktober 2005 - 19:40 #1
1. Hvad er den swicth tilsluttet ? Hvis det er noget boligforeningsnetværk/Stofanet/KabelTVnet så er det ikke sikkert at der er to IP adresser til rådighed - spørg lige ejeren.

2. Kan være din comp ikke er indstillet til at automatisk hente netværksadresse osv  HVis du har Win XP , klik på Netværksforbindelser, din aktive forbindelse, Egenskaber, Internet Protokol, Egenskaber, og i det vindue som kommer op skal der stå "Obtain an IP adress automatically" (i min engelske version), samt, "Obtain DNS server automatically" - ret det i givet fald, og log ud og ind og så spiller det vel:)
Avatar billede madsass Nybegynder
04. oktober 2006 - 20:32 #2
Lukker