Avatar billede jakob1988 Nybegynder
03. oktober 2005 - 13:26 Der er 17 kommentarer

Netradiostationer (Hitradioer) som spiller nye hits i fuld længde

Jeg ville bare lige høre om nogen der kender Netradiostationer som spiller ny musik i fuld længde.... Eller nogen der har andre forslag, for det er jo bedst at have sangene i fuld længde....
Hvilke netstationer kan i anbefale som kan benyttets af rip programmet, Radioripper?

På forhånd tak
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. oktober 2005 - 14:21 #1
tja, er det lovligt at rippe fra en netradio??
Avatar billede jakob1988 Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:10 #2
Hvis det er til eget brug er det lovligt!!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. oktober 2005 - 15:14 #3
Også at lave en digital kopi??
Avatar billede jakob1988 Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:57 #4
Det ved jeg ikke....
Avatar billede sascha Nybegynder
03. oktober 2005 - 16:11 #5
http://tdconline.dk/netradio/?email=041161%40tdcadsl%2edk&customernumber=&a%5fnumber=#

Ved ikke om du kan rippe den men de spiller musik uden afbrydelser
Avatar billede jakob1988 Nybegynder
03. oktober 2005 - 19:06 #6
Tak for din hjælp Sascha, men det er desværre ikke den hel korrekte URL adresse.... Hvem kender den direkte og korrekte URL adresse....
Avatar billede sascha Nybegynder
03. oktober 2005 - 19:38 #7
der er tre stationer i mit link
Avatar billede sascha Nybegynder
03. oktober 2005 - 19:39 #8
Avatar billede sascha Nybegynder
03. oktober 2005 - 19:39 #9
næ heller ikke den
Avatar billede sascha Nybegynder
03. oktober 2005 - 19:40 #10
mit link er direkte til TDC netradio som består af tre stationer
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. oktober 2005 - 19:43 #11
Mener at det er i grænselandet og dermed kan være et ulovligt spørgsmål på eksperten, fordi: Du må gerne downloade et musiknummer eller en film fra internettet, såfremt rettighedshaverne har givet tilladelse til, at musikken/filmen kan downloades.

Har rettighedhaveren givet dig lov til at rippe deres musik?
Avatar billede double-g Juniormester
03. oktober 2005 - 20:06 #12
James >> det er ikke helt korrekt citeret.

Det er lovligt at downloade et nummer hvis det er lagt på nettet med rettighedsindehaverens samtykke og det kan gøres uden at bryde en kopispærring.

http://infokiosk.dk/sw19518.asp

Spørgsmål og svar

Må jeg downloade musik fra en netradio?

Svar:
Downloading af musik fra internettet er tilladt til personlig brug for dig og din husstand, forudsat at det der downloades fra er lagt på internettet med rettighedshavernes samtykke.

Dette betyder, at du godt må downloade musik fra en netradio, medmindre indehaveren af den pågældende netradio ikke har fået tilladelse fra rettighedshaverne til at anvende musikken, og du er bekendt med, at det forholder sig sådan.

Hvis det er nødvendigt at bryde en kopispærring for at kunne kopiere musikken fra en netradio, er det dog ikke tilladt at bryde en sådan kopispærring.
Avatar billede jakob1988 Nybegynder
03. oktober 2005 - 20:50 #13
ok vidste ikke.....

bare glem det så
Avatar billede jakob1988 Nybegynder
03. oktober 2005 - 20:51 #14
så det er altså lovligt?????
Avatar billede double-g Juniormester
03. oktober 2005 - 21:37 #15
Ja det er fuldstændigt lovligt.

Medmindre
A) du ved (eller burde vide) at netradioen ikke har tilladelse fra rettighedsindehaveren til at spille musikken.

B) du er nødt til at bryde en kopispærring for at kunne optage musikken.
Avatar billede arkanis Nybegynder
11. juni 2006 - 21:31 #16
jamen må jeg høre musik fra eks. dr.dk og køre et program der optager alt lyd der paser mit lydkort, gemme musikken og:
1. høre det i hjemmet ?
2 dele det til venner ?
3. andre på sangen
Avatar billede double-g Juniormester
11. juni 2006 - 23:44 #17
Du må gerne høre det i hjemmet. Eller i bilen. Eller i sommerhuset. Eller hvor du har lyst til at høre det.

Men du har *kun* lov til at gemme en kopi til personligt brug, så du må ikke dele den med vennerne.