Avatar billede snabeljan Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:07 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Remote Desktop Acces til TDC 'hjemme'-ADSL

Hej Eksperter!

Hvordan kan jeg (fra en vilkårlig Internetforbundet maskine)logge ind på en TDC hjemme ADSL (en W2K med Terminal Services enabled)? TDC Routeren har fast IP adresse!
¨
Umiddelbart tror jeg at der skal laves noget netværksopsætning på routeren (NAT forward måske)

Mvh
Snabeljan
Avatar billede strych9 Praktikant
05. oktober 2005 - 23:13 #1
forward port 3389 til din maskine.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:16 #2
Strych9: Tak - kender du tilfældigvis fremgangsmåden på TDC's routere?

/jan
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:17 #3
Du skal forwarde port 3389 til den interne adresse.

Jeg kan IKKE anbefale at gøre det - din maskine vil blive en lækkerbidsken for div. angreb af skadelig karakterer. Generelt skal man ikke åbne for remote desktop uden at benytte vpn eller lign.

Lidt læsestof: http://www.dslwebserver.com/main/fr_index.html?/main/sbs-remote-desktop-overview.html
Avatar billede strych9 Praktikant
05. oktober 2005 - 23:20 #4
TDC kører med flere forskellige routere. Jeg kender kun speedstream 2601 af dem.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:25 #5
Halvamatoer: Kan jeg så køre RDP over VPN ved at forwarde port 3389 til den interne adresse?

Strych9: Jeg kender desværre først modellen på routeren om et par dage.

KAN man egentlig selv lave denneher forward, eller skal TDC gøre det...

/jan
Avatar billede strych9 Praktikant
05. oktober 2005 - 23:27 #6
Med TDC erhverv skulle jeg mene at det er TDC der skal gøre det.
På TDC privat abonnementer kan man selv gøre det.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:29 #7
Det afhænger om hvilken vpn din router understøtter - hvordan du skal strække det sammen. Giv os en melding på routertypen - så kigger vi videre på hvordan, man sætter det op.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:32 #8
Tak - so far...

Et lille tillægsspørgsmål! Måske skal jeg lægge det i en anden gruppe?

I konfigurationen, som jeg har beskrevet ovenfor, skal jeg kunne logge ind på remote maskinen samtidig med at der arbejder nogen på den. I dag er denne maskine faktisk udstyret med WinXP Pro, men så vidt jeg ved, vil jeg være nødt til at 'opgradere' til et server OS (W2K eller W2K3) - er det korrekt?

Mvh
Snabeljan
Avatar billede snabeljan Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:33 #9
Jeg skal lave den fysiske installation d. 12/10, men jeg tænnkte at jeg måtte forberede mig lidt... ;o)

/jan
Avatar billede strych9 Praktikant
05. oktober 2005 - 23:35 #10
Der skal du have en server, for hvis du logger ind remote er det ligesom fast user switching i XP lokalt. Man kan ikke have to desktops og to samtidige brugere.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:38 #11
Strych9: Det tænkte jeg nok. Men der har vist været en Beta udgave af XP

Er det OK at jeg venter med at lukke spgm. til efter d. 12 ?

/jan
Avatar billede strych9 Praktikant
05. oktober 2005 - 23:40 #12
For min skyld ingen alarm. =)

Forresten, hvis TDC skal lave om i routeropsætningen, så ved du godt at de sandsyneligvis fakturerer ikke? Men kun til erhvervsabonnementer.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
06. oktober 2005 - 09:44 #13
Ja, TDC skal have 900,- for at ændre i Routeren. For den pris kan du jo selv købe 3 Routere.

P.S. Jeg smider altid TDC's Routere ad h.... til, og sætter egen på.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
03. maj 2006 - 11:59 #14
Sorry det tog så lang tid. Strych9 - lægger du et svar

/snabeljan
Avatar billede strych9 Praktikant
03. maj 2006 - 14:59 #15
jep jep, no problemo